yosefnezhad

یوسف نژاد: مجلس به شریعتمداری رأی اعتماد نمی‌دهد

تصویر روز: علی اصغر یوسف نژاد اعلام کرد: رفتن شریعتمداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتباه است و نمی‌تواند برای تکیه بر صندلی این وزارت رأی‌ اعتماد بگیرد.

 از اشتباه استراتژیک رئیس جمهور می‌گوید و اصرار بر تکرار اشتباهاتش. موضوع که به حمایت از دولت می‌رسد، رُک و پوست کنده می‌گوید که حمایت بی‌چون و چرا نداریم! هنوز بازنشسته نشده اما تاکید دارد راهی برای دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیست.

به گزارش مهر، این نواری از اظهارات علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه «ساری» و «میاندورود» است. وی عضو هئیت رئیسه مجلس دهم است و هم اکنون در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس خدمت می‌کند. همچینی وی یکی از اعضای فراکسیون «امید» مجلس دهم است.

به عنوان سوال نخست، از آخرین وضعیت استیضاح‌ وزرا در مجلس بگویید؟

در حال حاضر استیضاح وزیر «صنعت، معدن و تجارت»، وزیر «راه و شهرسازی» و «وزیر کشور» در دستور کار مجلس قرار دارد. از نظر زمانی بررسی استیضاح شریعتمداری و آخوندی در دستور کار این هفته است و باید در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود. اما با توجه با اینکه رئیس‌جمهور، مذاکره‌ای با رئیس مجلس داشته مبنی بر اینکه ممکن است این دو وزیر را تغییر دهد، این کمیسیون‌ها زمان بررسی استیضاح شریعتمداری و آخوندی را به تعویق انداختند. آخرین شنیده‌ها حاکی از این است که شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود. استیضاح وزیر کشور هم در دستور کار است که به کمیسیون شوراها ارجاع شده است.

با این تفاسیر دولت این بار می‌خواهد خودش دست به کار شود و آخوندی و شریعتمداری را جابه‌جا کند؟

شاید این بار دولت قصد دارد پیش از مجلس وارد کار شود و وزرا را تغییر دهد و احتمال جابه‌جایی این دو وزیر از استیضاح آنان بیشتر است. البته بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هستند. همچنین چندی پیش، بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور نامه نوشتند که تغییراتی را برای ترمیم تیم اقتصادی دولت و بهبود اوضاع کشور در دستور کار قرار دهد.

شما با جابه‌جایی وزرا موافقید؟ مثلا شنیده می‌شود که شریعتمداری از وزارت صنعت به وزارت کار می‌رود. آیا نمایندگان به وزرایی که استیضاح شدند، در جایی دیگر رأی اعتماد می‌دهند؟

مجلس به معرفی شریعتمداری برای وزارت کار واکنش منفی می‌دهد و رای اعتماد نمی دهداین اقدام، یک اشتباه استراتژیک از سوی رئیس‌جمهور است. رفتن شریعتمداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتباهی است که قطعا مجلس به این انتخاب،‌ عکس‌العمل منفی نشان خواهد داد . البته از نظر قانونی جابه‌جایی وزرا ایرادی ندارد اما منطق حکم می‌کند که آقای روحانی فرد دیگری را برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *