1397082913212214115947364

تلاش کره جنوبی برای گسترش همکاری های تجاری با ایران

تصویر روز: سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به اینکه شرایط سیاسی بین‌المللی خیلی باثبات نیست، گفت: اما دولت کره برای حفظ روابط با ایران تلاش کرده و معاف شدن کره از تحریم‌ها نتیجه تلاش‌های دولت و شرکت‌های کره‌ای بوده است.

به گزارش فارس، یو جانگ‌‌ هیان سفیر کره جنوبی در ایران در اولین کنفرانس مشترک فرصت‌های اقتصادی ایران و کره جنوبی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: برگزاری چنین سمیناری به معنای آن است که ما می‌خواهیم در شرایط فعلی راه‌حلی برای مشکلات و چالش‌ها بیابیم و راهی را برای توسعه همکاری‌ها بین دو کشور به دست آوریم.

سفیر کره جنوبی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مهم در منطقه به شمار می‌رود، افزود: جمعیت، مساحت، منابع طبیعی فراوان و موقعیت جغرافیایی این کشور را به یکی از مهمترین کشورهای خاورمیانه تبدیل کرده است.

هیان اظهار داشت: ایران و کره به عنوان دوست و رفیق نزدیک روابط دیرینه خود را حفظ کرده‌اند و مخصوصاً در چند سال اخیر و در شرایط تحولات سیاسی همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند اما لازم است برای مستحکم کردن روابط تجاری زمینه‌های همکاری بیشتری را فراهم کرد.

وی بیان داشت: سفارت کره برای افزایش همکاری بین دو کشور از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیشتر از ۶۰ کنفرانس در زمینه‌های مختلف برگزار کرده است.

سفیر کره جنوبی با بیان اینکه شرایط سیاسی بین‌المللی خیلی باثبات نیست، گفت: اما دولت کره امسال تلاش‌های بسیار زیادی را برای حفظ روابط بین دو کشور داشته است و در نتیجه همانطور که می‌دانید دولت کره چارچوب‌های همکاری را تعیین کرده است و معاف شدن کره از تحریم‌ها حکایت از تلاش دولت و شرکت‌های کره‌ای است.

هیان در ادامه اظهار داشت: امیدواریم سمینار امروز فرصت‌های خوبی را برای ارتباطات تجاری بین شرکت‌های دو کشور فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *