دژپسند: بیمه ها بجای کپی کاری دنبال نوآوری باشند

تصویر روز: وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت ورود فناوری های نو به صنعت بیمه گفت: یکی از مباحث مهم در بخش تولید بهبود فضای کسب و کار است اما باید احساس امنیت و آرامش نیز در این حوزه وجود داشته باشد و وظیفه صنعت بیمه است که به این مقوله ورود کند.

به گزارش فارس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد صبح امروز در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه که با «موضوع صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» در حال برگزاری است، اظهارداشت: شاید عنوانی که برای این همایش انتخاب شده بیانگر یک حرکت رو به جلو، امیدبخش و قابل تقدیر است.

وی افزود: با شناختی که از رئیس کل بیمه مرکزی دارم وی بر فناوری های نو در صنعت بیمه تاکید دارد و امیدوارم پیش از پایان دولت دوازدهم این‌ موضوع حل شده باشد و صنعت بیمه ایران پا به پای تغییرات نو دنیا حرکت کند.

وزیر اقتصاد گفت: در ارائه‌ گزارش‌ها در طول تاریخ به بیمه های اشخاص، مخاطرات طبیعی، بیمه و مسئولیت توجه شده که این یعنی دغدغه افراد پوشش داده می شود.

دژپسند افزود: باید به هنگام تبیین صنعت بیمه و نقش این صنعت در رشد، کمی عمیق تر نگاه شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که همواره ایران پس از انقلاب در مواقع مختلف با تحریم ها و فشارهای خارجی متعدد مواجه بوده باید به پوشش دغدغه ها و مخاطرات برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان توجه شود تا تولیدکنندگان در معرض نگرانی ها و مخاطرات نباشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه بخش تولید علاوه بر جهش های ارزی با مخاطرات متعددی مواجه است، تصریح کرد: شاید بیمه عدم النفع، بیمه سودمندی برای شرکت ها نباشد، اما این محصول به سرمایه گذاران و تولیدگران کمک خواهد کرد و موضوعی الزامی و اجتناب ناپذیر است، زیرا هر چند وقت یکبار با موانعی برای تولیدکنندگان و صنعتگران مواجه است و باید به نقش صنعت بیمه در توسعه و گسترش صنعت توجه داشت.

وی گفت: صنعتی است که مشکل بازار و تکنولوژی ندارد و تنها به دلیل مشکلات واردات مواد اولیه برای ادامه فعالیت با مشکلاتی مواجه شده است. تولیدکنندگان و سرمایه گذاران از ارکان مهم کشور هستند که نمی توان از آنها غافل بود.

دژپسند در ادامه افزود: یکی از مباحث مهم در بخش تولید و صنعت بهبود فضای کسب و کار است اما باید احساس امنیت و آرامش نیز در این حوزه وجود داشته باشد و وظیفه صنعت بیمه است که به این مقوله ورود کند.

وی با اشاره به اینکه بالا بردن نرخ نوآوری در صنعت بیمه و اکتفا نکردن به کپی کاری نکته مهم دیگری است، گفت: یکی از مشکلات صنعت بنگاه داری ما عدم توجه واقعی به آینده است که به همین دلیل نیاز است تا بخش تحقیق و توسعه در هر واحدی حلقه واسط بین صاحبنظران و اندیشمندان در دانشگاه ها باشد.

وزیر اقتصاد افزود: یکی از بهترین هدیه ها به دانشجویان، استفاده صنعت بیمه از ظرفیت این دانشجویان و قابلیت‌های آنها است و از آنجایی که برای الکترونیکی کردن بیمه باید به سمت فعالیت های واقعی تکنولوژی در صنعت بیمه و همچنین برای کاهش هزینه ها و دستیابی به اهداف باید از ظرفیت های دانشجویان استفاده شود.

دژپسند درباره ورود بخش خصوصی واقعی به این صنعت، گفت: ما نیاز داریم صنعت بیمه را با استفاده از قابلیت های علمی، فنی، دانشگاهی و بخش خصوصی واقعی متنوع کنیم. اگر بخواهیم بیمه به معنای واقعی در کشور حضور داشته باشد، باید با شناسایی زمینه ها، تجهیز صنعت بیمه و به تعدد موضوعی، رشته ای و تکنولوژی نو در این صنعت صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *