01norway

بهترین کشورها برای مهاجرت

تصویر روز: زمانی که قصد دارید بهترین کشورهای دنیا را برای مهاجرت انتخاب کنید، مسلما بیش از هر چیز قصد فرد از مهاجرت تعیین کننده خواهد بود.بهگزارش برترین ها ، بهترین بودن برای مهاجرت را تنها شخصیت مهاجر مشخص می کند و اینکه به دنبال چیست.

آب و هوای خوب و طبیعت بکر، زندگی در صلح و به دور از خطر جنگ، امکان تحصیل و امتیاز بالا در رفاه خانوادگی و یا پیشرفت در حرفه و شرایط اقتصادی. رسیدن به هر کدام از این موارد می تواند نیروی محرک خانواده ای برای مهاجرت باشد. در این مقاله سعی شده با نگاهی کلی تر تمام این موارد در نظر گرفته شود.

استرالیا

بهترین کشور برای مهاجرت

استرالیا محبوب ترین کشور برای بریتانیایی هاییست که قصد مهاجرت دارند اما آب و هوای مناسب، سبک زندگی دور از استرس و کیفیت بالای زندگی استرالیا را به مقصدی مناسب برای مهاجرین تبدیل کرده است. به خاطر همین امتیاز هاست که ۳ شهر بزرگ استرالیا یعنی پرث،آدلاید و ملبورن در لیست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار دارند.

در کنار همه ی این ها بد نیست بدانید استرالیا رشد اقتصادی قابل توجهی داشته و در سال گذشته در فهرست موسسه مالی اچ اس بی سی (HSBC) رشدی ۳ پله ای داشته است. نرخ پایین بیکاری و تولید ناخالص ملی فزاینده استرالیا را در بین محبوب ترین کشورها برای مهاجرت قرار داده است.


کانادا

بهترین کشور برای مهاجرت

برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارند و راحتی و امنیت در راس معیارهایشان برای مهاجرت است، کانادا می تواند بهترین انتخاب باشد. توجه داشته باشید که در اغلب نظرسنجی ها کانادا جزء صلح آمیزترین کشورهای دنیا برای زندگیست. همچنین جالب است بدانید کالیاری، تورنتو و ونکوور، ۳ شهر بزرگ کانادا، از جمله بهترین شهر های دنیا برای زندگی هستند. بد نیست بدانید کانادا از نظر امنیت شغلی رتبه ۱۷،از نظر توازن کار و زندگی رتبه ۱۶، پیشرفت حرفه ای رتبه ۱۰ و از نظر میزان افزایش دستمزد رتبه ۱۹ را در جهان دارد.


آلمان

بهترین کشور برای مهاجرت

این کشور صنعتی اروپایی با امکان امنیت و ارتقاء شغلی برای مهاجران، همواره از مهمترین مقاصد برای مهاجرت به شمار می آید. شما هم اگر به عنوان مهاجر به دنبال کسب مهارت و تخصصی جدید هستید، احتمالا آلمان بهترین گزینه است. همچنین بد نیست بدانید شهر هامبورگ در شمالی ترین بخش آلمان، جزء بهترین شهرهای دنیا برای زندگی به شمار می رود. مهاجرین در آلمان از این امتیاز برخوردارند که امکان کار در پوشش اجاره اقامت برای آن ها فراهم است و نیازی به ویزای کار جداگانه نیست. احتمالا تنها مرور رتبه های جهانی آلمان گویای همه چیز است. آلمان از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ ترتیب رتبه‌ی ۳،۸، ۸ و ۱۵ را دارد.


نروژ

بهترین کشور برای مهاجرت

اگر آب و هوای سرد آزارتان نمی دهد باید بدانید نروژ و بیشتر کشورهای دور و برش در اغلب فهرست ها بالاترین استاندارد زندگی را دارا هستند. قابل ذکر است با توجه به پیشرفت اقتصادی خوب چند سال گذشته نروژ، در حال حاضر این کشور بهترین وضعیت را در تعادل کار و زندگی با ۸۷ درصد رضایت دارا می باشد.


نیوزلند

بهترین کشور برای مهاجرت

اگر از جمله افرادی هستید که قصد مهاجرت به کشوری غیر اروپایی را دارید نیوزلند در کنار استرالیا می تواند انتخاب مناسبی باشد. در سمت دیگر کره زمین نیوزلند با طبیعت نفسگیر و بکرش ( بسیاری از صحنه های تریلوژی ارباب حلقه ها در نیوزلند ضبط شده است ) یک مقصد مناسب برای مهاجرین از اقصی نقاط دنیاست. گذشته از طبیعت منحصر به فرد نیوزلند، جالب است بدانید این کشور بالاترین امتیاز در زمینه سرمایه اجتماعی را داراست و تعادل کار و زندگی در این کشور امتیاز فوق العاده ای کسب می کند.


مکزیک

بهترین کشور برای مهاجرت

شاید قرار گرفتن مکزیک در این لیست برایتان جالب باشد اما بد نیست بدانید مکزیک چه در بین گردشگران خارجی و چه در بین مهاجرین از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین دلایل این امر هزینه پائین زندگی و البته آب و هوای گرم است. همچنین فرهنگ خوش آمد گویی و مهمان نوازی مردم مکزیک، این کشور را در زمره بهترین کشور های دنیا برای زندگی خانوادگی قرار داده است.


ایسلند

بهترین کشور برای مهاجرت

در کنار طبیعت خارق العاده، بر اساس گزارش سازمان جهانی صلح، ایسلند جزء صلح آمیزترین کشورهای دنیا برای زندگیست. همچنین طبق گزارش سازمان های جهانی مربوطه، احتمال به خطر افتادن امنیت شما در این کشور ناچیز قلمداد می شود( البته این موضوع برای اغلب کشورهای آن ناحیه صدق می کند).


فنلاند

بهترین کشور برای مهاجرت

اگر زندگی صلح آمیزی که در کشورهایی مانند کانادا و ایسلند به شما پیشنهاد می شود راضیتان نمی کند و همچنان نگران امنیت زندگی شخصیتان هستید، باید بدانید نمی توانید جایی بهتر از فنلاند پیدا کنید. فراموش نکنید که فنلاند امن ترین کشور دنیاست. علاوه بر این ها پایتخت فنلاند، هلسینکی، در زمره بهترین شهر های جهان برای زندگی قرار دارد.


مالزی

بهترین کشور برای مهاجرت

مالزی با ۶۰% جمعیت مسلمان، مقصد ایده آلی برای مسلمانان به دنبال مهاجرت است. طبیعت بسیار زیبای کشور مالزی هر سال تعداد زیادی گردشگر را به آن نقطه از جهان می کشاند، همچنین وجود جمعیت مسلمان دسترسی به غذای حلال که گاه در شرق آسیا سخت تر است را آسان می کند.


نامیبیا

بهترین کشور برای مهاجرت

نامیبیا کشوری در جنوب غربی قاره آفریقا شاید عجیب ترین کشور در لیست بهترین کشور های دنیا برای مهاجرت باشد. با اندکی تحقیق متوجه می شوید این کشور کم جمعیت آفریقایی از نظر هزینه های زندگی جای فوق العاده ای برای یک زندگی ارزان است. “ویندهوک” پایتخت نامیبیا، جزء ارزان ترین شهر های دنیا از نظر هزینه های زندگیست. این کشور به خاطر بیابان ها و حیات وحش فوق العاده اش برای بسیاری از طبیعت دوستان دنیا مکان معرکه ای به حساب می آید. همچنین فراموش نکنید با توجه به اینکه زبان رسمی نامیبیا انگلیسی و آلمانیست، برای زندگی در این کشور بر خلاف دیگر کشور های آفریقایی مشکل زبان نخواهید داشت.


کاستاریکا

بهترین کشور برای مهاجرت

به عنوان آخرین گزینه، کاستاریکا، یا شادترین کشور جهان انتخاب شده است. کاستاریکا به عنوان یکی از کشورهای دوستدار محیط زیست، مقصد فوق العاده ای برای افرادیست که دغدغه محیط زیستی دارند. همچنین این کشور آمریکای مرکزی فرهنگ و مردمی مهمان نواز و پذیرای مهاجرین دارد. علاوه بر تمام این نکات، بر طبق گزارش های سازمان های جهانی، کاستاریکا در کنار مکزیک جزء بهترین کشورهای دنیا برای زندگی یک خانواده است.

منبع: www.theculturetrip.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *