ایران برای حضور در اکسپوی دبی آماده می شود

تصویر روز: سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران در چهارمین نشست سیاستگذاری اکسپوی ۲۰۲۰ دبی اعلام کرد:  باید از تجربیات نمایشگاه های اکسپوی شانگهای چین (۲۰۱۲‌) و میلان ایتالیا (۲۰۱۶) بهره بگیریم چرا که می خواهیم کارها تخصصی جلو برود و در اجرای جزء به جزء آن دقت کنیم تا هم کار کیفی تر انجام دهیم و هم همه جوانب صنعت نمایشگاهی را در برنامه خود در اکسپوی ۲۰۲۰ لحاظ کنیم .

بهمن حسین زاده تدوین یک برنامه زمان بندی برای پیشبرد کارها از طراحی تا ساخت پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی دبی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: علاوه بر تهیه زمان بندی برای رصد پیشبرد برنامه ها باید برای اجرای طرح ها از مشاوران زبده در این حوزه استفاده کنیم، چرا که معتقدم قبل از اجرای هر طرحی تحقیق و گرفتن مشاوره لازم است، به عنوان مثال در بخش تمدن چندهزار ساله ایران از میراث فرهنگی در بخش معماری و طراحی غرفه های اکسپو از دانشگاه هنرهای زیبا و امثالهم می توانیم بهره بگیریم .

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران حضور پررنگ ایران در نمایشگاه های اکسپو را با توجه به بازدید بیش از ۲۰ میلیون نفر از این نمایشگاه، حائز اهمیت دانست و افزود: باید به طور کامل فرهنگ غنی و تمدن چند هزار ساله ایران به شکلهای مختلف و اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری صلح طلب است در نمایشگاه اکسپو در معرض دید عموم قرار گیرد. مضاف بر این با حضور در زون تحرک کارهایی که در امور زیربنایی، استارت آپ ها و گردشگری و ترانزیت دیتا انجام می شود به معرض نمایش عموم گذاشته شود تا حرکت و سرعت ایران در مسیر توسعه نمایان شود .

آریا مجیدی دبیر ستاد اکسپو ۲۰۲۰ نیز در این نشست به این نکته اشاره کرد که طی دستور العمل های ابلاغ شده از سوی دبی به عنوان کشور میزبان، ساخت و ساز پاویون ۱۲ ماه زمان نیاز دارد که کار را از مهر ماه سال ۹۸ آغاز خواهیم کرد .

وی با اشاره به تاریخچه حضور ایران در نمایشگاه های اکسپوی در ادوار گذشته گفت: در اکسپوی آی چی ژاپن میزان مشارکت ما ۳۵۰ متر بود که در شانگهای چین و میلان ایتالیا به ۲ هزار متر مربع رسیده است .

شایان ذکر است، نمایشگاه اکسپو هر ۵ سال یکبار به میزبانی یک کشور منتخب برگزار می شود که بیش از ۱۰۰ کشور توانمندی های خود در بخش های صنعتی، فناوری High Tech، تمدن و گردشگری و سایر حوزه در قالب پاویون اختصاصی به مدت ۶ ماه در معرض دید عموم قرار می دهند .

نمایشگاه اکسپو تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *