47152644 348376712562162 3915168830840077179 n

دنبال برگزاری نمایشگاه های خارجی کالاهای مصرفی نیستیم

 ‌‌تصویر روز: نشست بررسی سیاست های راهبردی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران با حضور سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران و مدیران این بخش برگزار شد .

بهمن حسین زاده در این جلسه به اهمیت برگزاری نمایشگاه های High Tech مانند نمایشگاه شنزن چین در ایران به عنوان منطقه مهم خاورمیانه تاکید کرد و گفت :به دنبال برگزاری نمایشگاه های خارجی کالاهای مصرفی نیستیم بلکه هدف ما انتقال تکنولوژی از طریق برگزاری نمایشگاه های خارجی است که فناوری های روز را در حوزه های مختلف عرضه می کنند .

وی همچنین برگزاری نمایشگاه در کشورهای اطراف از جمله سوریه را از جمله مواردی برشمرد که باید تمرکز بیشتری روی آن انجام شود و افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه از طریق اتاق های بازرگانی دو کشور باید پیگیری شود .

برگزاری نمایشگاه های اختصاصی ۳۱ استان کشور به طور همزمان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران نکته دیگری بود که سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران به آن اشاره کرد و گفت: اینکه بخش های تولیدی و صنعتی کشور بتوانند در یک فضای مشترک توانمندی های خود را در معرض نمایش بگذارند می تواند به دسترسی آسان تر تولیدکنندگان به نیازمندی هایی که ممکن است در استان دیگر وجود داشته باشد کمک کند، نه اینکه تولیدکننده به دلیل عدم اطلاع‌ بخشی از نیاز خود را وارد کند در صورتیکه مشابه باکیفیت و ارزان تر داخلی در استان دیگر وجود دارد .

وی همچنین برگزاری جلسات B2B و B2G را در حاشیه همایش هایی که در شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران برگزار می شود ضروری عنوان کرد و افزود: دسترسی آسان و تسهیل حمل و نقل برای بازدیدکنندگان نمایشگاه تا زمانیکه مترو راه اندازی شود باید با هماهنگی شهرداری تهران از طریق استقرار خطوط اتوبوسرانی و مینی بوس از یک سری نقاط پایتخت برقرارشود .

حسین زاده این را هم گفت که طراحی و ساخت اپلیکیشن (نرم افزارهای کاربردی موبایلی) های نمایشگاهی که سبب ایجاد یک پایگاه داده قوی برای بازدیدکنندگان شود و همچنین اجرای طرح رجیستری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران نیز از دیگر مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد .

محمدجواد قنبری معاون امورنمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران نیز در بخشی از این نشست اظهار داشت که برگزاری نمایشگاه های اختصاصی ۵ کشور خارجی در دستور کار شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ج.ا.ایران برای سال ۹۸ قرار گرفته است و افزود: قرار شده تا پس از مطالعه و بررسی کشورهای هدف با زمینه های کاری مشخص تعریف شوند که تاکنون کشورهای چین، روسیه، ترکیه، ایتالیا و کره جنوبی برای برگزاری نمایشگاه در فضای ۵ هزار متر مربع انتخاب شدند و نمایشگاه اتحادیه اروپا نیز در دست مطالعه است .

معاون امورنمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران همچنین نیاز سنجی بازار، تسهیل قوانین و مقرارت در بخش های مختلف از جمله تعرفه گمرکی و حمل و نقل را از جمله مواردی عنوان کرد که باید با جدیت دنبال شود .

حمیدرضا آملی مدیر نمایشگاه های داخلی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران نیز گفت :سالانه در هر صنف حدود ۷۵ نمایشگاه با عناوین مختلف برگزار می شود و به دنبال آن هستیم که بنگاه های کوچک و زودبازده اقتصادی را که توان رقابت ندارند در قالب نمایشگاه های جداگانه در نظر بگیریم .

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که طبق پایش ها و بررسی هایی که از نمایشگاههای برگزار شده طی یک سال اخیر انجام شده نشان می دهد که برخی نمایشگاه ها به دلیل‌‌‌‌‌‌ ضعف در برگزاری، تنزل یافته است و بنا داریم‌ تا در مورد مجریان برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را بازنگری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *