dolar.3

همتی: در بازار ارز سرمایه گذاری نکنید

تصویر روز: همتی در واکنش به نوسانات اخیر ارزی گفت: عوامل اقتصادی و توانایی مداخله بانک مرکزی نرخ‌هایی را که امروز توسط فرصت‌جویان و در فضاهای مجازی مطرح می‌شود ماندگار نمی‌داند. به مردم عزیز توصیه می‌کنم دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

عبدالناصر همتی در پست جدید اینستاگرام خود نوشت: این روزها متأسفانه برخی افراد و صاحب‌منصبان و بعضاً ذی‌نفعان به تریبونی که دسترسی پیدا می‌کنند، با بی‌توجهی به جنگ تبلیغاتی و روانی دشمنان علیه کشورمان و در حد خود، آینده منفی را به‌غلط برای اقتصاد کشورمان به‌تصویر می‌کشند.

وی افزود: دلالان و نوسان‌گیران هم سوار بر این گونه القائات و بزرگ‌نمایی‌ها، بحث‌هایی مانند تأثیر رد یا قبول پالرمو و SPV و سایر بهانه‌ها، کسب‌وکار خود را، با فروش ارزهای بالاخریده خود، رونق می‌دهند.

رییس کل بانک مرکزی در همین ارتباط تأکید کرد: عوامل اقتصادی و توانایی مداخله بانک مرکزی، نرخ‌هایی را که امروز توسط فرصت‌جویان و در فضاهای مجازی مطرح می‌شود ماندگار نمی‌داند. به مردم عزیز توصیه می‌کنم دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

همتی همچنین گفت: بانک مرکزی همچنان که تا به حال نیز نشان داده است در موقع مقتضی تدابیر پیش‌بینی‌شده را عملیاتی خواهد کرد. زمان و نوع مداخله را بانک مرکزی تعیین می‌کند، نه فضاسازی دلالان و فرصت‌جویان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *