tr

برگزاری نمایشگاه های مشترک بین ایران و آلمان

تصویر روز:  بهمن حسین زاده  در جلسه ای با پیتر مایر رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پارکت اروپا خاطرنشان کرد: ایران و آلمان از دیرباز ارتباطات خوبی در بحث تکنولوژی با یکدیگر داشته اند. تکنولوژی شرکت های آلمانی همواره جزو باکیفیت ترین ها بوده است و همکاری مشترک ایران و آلمان در حوزه های مختلف تجاری به نفع هر دو طرف خواهد بود .

وی با اشاره به مسائل اخیر مرتبط با تحریم ها اظهار داشت :کارخانجات تولیدی ایران از این رو تحت فشار هستند ولی از آنجایی که آلمان در کانال مالی اتحادیه اروپا جزو کشور های پیشرو ‌‌‌‌‌است، مطمئنیم مانند ایران به تعهدات خود پس از برجام پایبند است .

حسین زاده از استقرار گمرک برای ترخیص دائم کالاهای نمایشگاهی هم خبر داد و تصریح کرد: شرکت های صاحب فناوری و تکنولوژی آلمان می تواند از این ظرفیت استفاده کنند .

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی پیشنهاد داد تا با طرف آلمانی نمایشگاههای مشترک در سایت های نمایشگاهی هر دو کشور به ویژه در حوزه تکنولوژی و تجهیزات برپا کند .

پیتر مایر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از استقبال طرف ایرای برای همکاری های تجاری به سابقه فعالیت اتحادیه تولیدکنندگان پارکت در اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد تولیدات این صنف به ۱۲۴ کشور صادر می شود و از سه سال پیش نیز با ایران همکاری های خوبی را آغاز کرده ایم .

وی به امضای تفاهمنامه همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران ‌‌‌و سایت نمایشگاهی دویچه مسه هانوفر آلمان اشاره کرد و اظهار داشت: پارلمان اتحادیه اروپا سال گذشته گامی برای مقابله با تحریم ها علیه ایران برداشت و اعلام کرد که از شرکت هایی که مایل به تجارت با ایران هستند حمایت می کنیم .

وی ارتباطات مالی و بانکی را یکی از موارد مهم برای تجارت بین دو کشور دانست و افزود: در همین راستا نامه سرگشاده ای به مجلس اتحادیه اروپا ارسال کرده ایم و بر این نکته تاکید کرده ایم که باید فکری به حال مراودات مالی با کشوری همچون ایران بکنند .

مایر نسبت به استقرار گمرک در سایت نمایشگاه بین المللی ج.ا.ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: در حوزه پارکت و کف پوش علاوه بر محصول نهایی تمام موارد مورد نیاز زنجیره تولید از جمله ماشین آلات را هم داریم که می تواند بسیار کمک کننده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *