n3670260 6864074

بهره برداری از دو واحد صنعتی فروسیلیس در ملایر

تصویر روز: همزمان با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری به استان همدان و بهره برداری از ۲ واحد صنعتی فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر، عملیات اجرایی واحد تولید شمش منیزیم نیز آغاز شد.
به گزارش ایرنا معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در آیین بهره برداری از طرح صنعتی فروسیلیس غرب پارس ملایر اظهار داشت: همزمان با حضور معاون اول رییس جمهوری عملیات اجرایی واحد تولید شمش منیزیم در شهرک صنعتی جوکار توسط شرکت فروسیلیس غرب پارس آغاز شد.
باب الله فتحی احداث این واحد صنعتی را کاری استثنایی دانست و افزود: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال برای ۶۰۰ تن به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.
وی ادامه داد: شرکت فروسیلیس غرب پارس در طرح توسعه ای خود قادر به تولید سالانه ۱۲ هزار تن فروسیلیس است و شرکت آهن و سیلیس آذرخش نیز با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار تن فروسیلیس امروز توسط معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسیدند.
فتحی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ واحد معدن شامل سیلیس، سنگ آهن، آندلوزیت و سایر ذخایر معدنی در ملایر فعال است که بخشی از ظرفیت های فراوان این شهرستان به شمار می رود.
وی ادامه داد: حدود ۳۰ واحد صنعتی در هفت شهرک و نواحی صنعتی این شهرستان فعال است که ظرفیت های ملایر در حوزه فروسیلیس، تولید فولاد، شرکت های بافتینه و بافتسان و سایر تولیدات شاخص است.
فرماندار ویژه ملایر همچنین تولید بیش از ۲۴۰ هزار تن انگور، تولید بیش از ۴۲ هزار تن کشمش در سال، فعالیت بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت با اشتغال بیش از ۲۵ هزار تن به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تحصیل ۱۶ هزار دانشجو در ۱۱ مرکز دانشگاهی و وجود ۲۰۰ اثر ثبت شده تاریخی و گردشگری را از دیگر شاخص های این شهرستان برشمرد.
فتحی با بیان اینکه ملایر همواره از خدمات دولت بهره مند شده است، تکمیل و اتصال راه آهن غرب کشور به کرمانشاه به طول ۲۰۰ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی اتصال راه آهن همدان به ملایر، ثبت ملی منبت و ثبت جهانی انگور ملایر را از جمله اقدامات ماندگار در دولت تدبیر و امید برشمرد.
وی همچنین به اجرای طرح های توسعه ای در دولت تدبیر و امید همچون عملیات اجرایی انتقال آب شرب از سد کلان به ملایر، تصفیه خانه، ورزشگاه پنج هزار نفری، توسعه واحدهای دانشگاهی بویژه دانشگاه ملی ملایر، ایجاد چهار هزار واحد مسکن روستایی و شهری، اجرای طرح های چشمگیر در حوزه بهداشت و درمان و ارتقای شاخص های بهره مندی روستاها از جاده آسفالته، گازرسانی، آبرسانی، بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اشاره کرد.

 

b4a380f6 6b2c 4774 ac44 b764f600b4fe
f9d96cb8 b6ff 4357 9dc0 d959eefc2e38
9d34cfec fc36 4f3e 8b40 8fd72fb1b0ea

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *