hasanpor.3 1

مخالفت با راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای کوچک

تصویر روز: رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به طرح واگذاری تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی به اصناف گفت: امیدواریم شورای سیاست‌گذاری برای حل مشکلات اقتصادی و حفط منزلت مردم این طرح را از بسیج و فعالان اقتصادی بپذیرد.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم ، غلامرضا حسن‌پور در حاشیه همایش «یاران همیشگی انقلاب» با حضور اصناف و مسئولان شهرستان دماوند برگزار شد ضمن مخالفت با راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ویژه در شهرهای کوچک اظهار داشت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در مکان‌هایی که مغازه وجود ندارد و دسترسی آن‌ها برای مردم مشکل است احداث شوند اما متأسفانه در قلب یک شهر و در کنار مغازه‌ها این فروشگاه‌ها تأسیس می‌شوند و آن شهر هیچ بهره مالیاتی و خدماتی از آن‌ها نمی‌برد.

وی ادامه داد: در شهر دماوند در یک ماه اخیر ۵۵ واحد صنفی تعطیل شده و بسیاری از خانواده‌ها برای تأمین مخارج زندگی خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند که در این راستا با وزیر صنعت، معدن و تجارت مکاتبه کرده‌ایم و بارها هم در تریبون‌ها اعلام شده و اخیراً هم با توجه به مشکلات پیش‌رو از رسانه‌ها درخواست کردیم که در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به مزیّت فروشگاه‌های بزرگ بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در حواشی شهرها احداث شود و اداره صنعت، معدن و تجارت باید با این افراد برخورد کند و با توجه به اینکه مجوزهای این فروشگاه از طریق اتحادیه سراسری تهران صادر می‌شود باید با یک همّت جدی مانع گسترش این فروشگاه‌ها شد.

حسن‌پور سپس با اشاره به لزوم بازرسی‌های بیشتر توسط اتاق اصناف به ویژه در ایام پایانی سال افزود: طرحی به شورای تنظیم بازار ارسال شده که بحث تنظیم بازار و توزیع کالای اساسی را به اصناف واگذار کنند که با یک نرم‌افزار قابل نصب بر روی تلفن همراه بستر آن آماده شده تا مبادا کسی در صف منتظر بماند و منزلت مردم زیر سوأل برود.

وی بیان کرد: امیدواریم که شورای سیاست‌گذاری این طرح را از بسیج و فعالان اقتصادی بپذیرد و این مشکلات برطرف شود، ما معتقدیم که کار را باید به دست مردم سپرد و معضل اقتصادی راهکار اقتصادی و نه سیاسی و انتظامی دارد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ اداره اصناف در دهه فجر گفت: همایش یاران انقلاب در سراسر کشور برگزار شده و در زمینه خدمات اجتماعی نانوایان اقدام به توزیع نان رایگان کردند و یا خدماتی که در بحث اصناف در زمینه تخفیف صدور پروانه کسب در کل کشور راه افتاد.

حسن‌پور ادامه داد: انقلاب اسلامی یک پدیده بی‌نظیر است و چیزی نیست که بتوان آن را مقایسه کرد، تخلفاتی در بحث اقتصادی و سیاسی وجود دارد اما اصل آن است که کلیات نظام در ریل اصلی حرکت می‌کند.

وی سپس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی را نمی‌توان با حکومت شاهنشاهی مقایسه کرد چرا که شاهنشاهی اساسش بر دیکتاتوری و عدم رأی مردم بود و از لحاظ خدمات‌دهی نیز با نگاهی به راه‌های کشور می‌توان دستاوردهای خوبی را مشاهده کرد، همچنان که در زمینه آبادانی روستاها و صنایع دفاعی نیز به پیشرفت چشمگیری رسیده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *