photo 2019 02 24 14 20 44

نشست خبری رییس هیات هاکی استان تهران

تصویر روز: دومین نشست خبری رئیس هیات هاکی استان تهران در اسفند ماه ۱۳۹۷ در هتل المپیک در خصوص حل مشکلات هاکی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
مسعود مختاری در نشست خبری معرفی دستاوردها و برنامه های هیات هاکی استان تهران با اشاره به تاریخچه تشکیل فدراسیون هاکی و هیات استان تهران افزود: هیات هاکی استان تهران تقریبا همزمان با تاسبس فدراسیون در دهه پنجاه تشکیل شد اما از سال ۸۸ فعالیتهای این هیات دچار رکود و توقف شد.
وی ادامه داد: این روند تا سال ۹۶ ادامه داشت و حتی دفتری برای حضور ورزشکاران و مربیان در تهران وجود نداشت. در سال ۹۶ مسئولیت هیات استان تهران به اینجانب واگذار شد و در اولین مجمع، به عنوان رییس هیات انتخاب شدم.
رییس هیان هاکی استان تهران جمع آوری اطلاعات و آمار ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان را نخستین اقدام هیات در دوره جدید دانست و تاکید کرد: در ادامه دفتر هیان راه اندازی و دوره جدیدی از فعالیتها آغاز شد.
مختاری اضافه کرد: در یکسال گذشته مسائل و مشکلات هیات را حل کردیم و ساختاری جدید تعریف شد.
وی به موفقیت تیم هاکی مردان استان تهران اشاره کرد و گفت: توانستیم در مسابقات دسته اول آقایان شرکت کنیم و قهرمان شویم. در ادامه تیم مردان سهمیه لیگ برتر را به دست آورد و در نیم فصل نخست از مدعیان قهرمانی هستیم و امیدواریم در نیم فصل دوم که در قم برگزار می شود هم موفقیت بیشتری کسب کنیم.
رییس هیات هاکی استان تهران با بیان اینکه هدف ما در بخش مردان کسب رتبه اول تا سوم است، افزود: در بخش بانوان هم شرکت کردیم و با اختلاف کمی به رتبه چهارم رسیدیم که برای نخستین حضور قابل قبول است.
مختاری خاطرنشان کرد: از ۱۶ شهرستان در استان تهران، در ۹ شهرستان هیات فعال شده و مدیران مشغول کار هستند. کار استعدادیابی به عنوان زیربنای توسعه تیم مردان و زنان با جدیت ادامه دارد.
وی به همکاری خوب هیات هاکی استان تهران با مدیران تربیت بدنی شهرستانها، آموزش و پرورش و شهرداریها تاکید کرد و گفت: به دنبال این هستیم که رشته ورزشی هاکی را به مدارس بکشانیم و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
مختاری اظهار کرد: یک برنامه ۵ ساله برای توسعه هاکی در استان تهران تدوین شده و در حال اجرا است. امیدواریم بتوانیم با جلب اعتماد جامعه ورزش هاکی همین برنامه را توسعه داده و در سطح کشور در چارچوب فدراسیون هاکی پیاده کنیم تا جایگاه هامی را به جایگاه واقعی خود در سطح کشور‌و در عرصه بین الملل برسانیم.
وی با بیان اینکه هیات هاکی استان تهران می تواند موتور محرک هاکی در کشور باشد، گفت: هاکی در کشور کمتر شناخته شده است و می خواهیم این رشته ورزشی را در کشور بشناسانیم.
رییس هیات هاکی استان تهران از هفت دوره قهرمانی تیم هاکی سالنی ایران در آسیا یاد کرد و گفت: امیدواریم این موفقیتها را با اجرای برنامه های پیش بینی شده در سطح جهان جشن بگیریم. در زمینه هاکی چمنی متاسفانه تنها یک زمین استاندارد در کشور داریم که در دوره جدید فدراسیون هاکی برای این نقص هم برنامه داریم.
مختاری با تاکید بر ضرورت استفاده از توان شهرداریها و بخش خصوصی برای توسعه هاکی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه در وضعیت فعلی اقتصاد یک ضرورت است و در برنامه ۵ ساله هیات تهران عمده منابع و اعتبارات در بخش خصوصی پیش بینی شده تا با سرمایه گذاری صنایع و شرکتهای دانش بنیان بتوانیم زیرساختهای لازم را ایجاد کنیم و با ساخت سالنهای چند منظوره با تمرکز بر هاکی، زیرساختهای این ورزش را گسترش دهیم.
وی با اشاره به رقابت شش نفر برای تصدی ریاست فدراسیون هاکی تاکید کرد: خلا اقتصادی در هاکی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است و برای تحقق این موضوع برنامه مدونی داریم. تجهیزات ورزش هاکی گران قیمت است بنابراین مشارکت بخش خصوصی و درآمدزایی برای فدراسیون در این برنامه پیش بینی شده است.
علمی نماینده صنعتگران و از حامیان رشته ورزشی هاکی در استان تهران هم در این نشست خبری با بیان اینکه صنعتگران همواره نقش به سزایی در حمایت از ورزش به ویژه رشته هاکی داشته اند، گفت: امیدواریم حمایت ما از نامزد فدراسیون هاکی بتواند گام کوچکی در تحقق برنامه های ایشان در سطح کشور باشد.
وی با اشاره به سابقه روشن مسعود مختاری در هیات هاکی استان تهران و شهرداری افزود: برای قهرمانی و رسیدن به رتبه های جهانی، بخش خصوصی باید احساس مسئولیت کند و زمینه را برای موفقیت بیشتر فراهم کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *