corola

فروش بی سابقه تویوتا کرولا

تصویر روز: در سال ۱۹۶۶ کمپانی ژاپنی تویوتا یک محصول جمع و جور و خانوادگی را به نام تویوتا کرولا عرضه کرد و تا سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۰ میلیون دستگاه از آن فروش رفت، که می‌توان گفت رکورد شکنی بزرگی بود.

این فروش بی سابقه، به دلیل طراحی ساده و کلاسیک، امنیت بالا و مبلغ مناسب خودرو تویوتا کرولا است. تویوتا کرولا ایمنی بسیار بالایی دارد و ۵ ستاره ایمنی را از euroncap دریافت کرده است. در سال های دهه ۹۰ میلادی تویوتا کرولا به عنوان تاکسی وارد ایران شد.

در این مقاله به بررسی دو مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ که کامل تر، ایمن تر، راحت تر و زیباتر از مدل های نسل قبلی است، می‌پردازیم. اگر شما هم از علاقمندان تویوتا هستید، این مطلب را دنبال کنید و اگر تمایل به خرید این خودرو دارید، سایت دیوار را بررسی کنید تا خودرو تویوتا کرولا ۲۰۱۲ و تویوتا کرولا ۲۰۱۴ مورد نظر خود را در میان آگهی های وسایل نقلیه بیابید و یا خودرو خود را در این بخش آگهی کنید.

تویوتا کرولا ۲۰۱۴ :

طراحی داخلی این مدل به سبک کلاسیک است. در این طراحی بیشتر دسترسی و راحتی زیبایی ظاهر مد نظر بوده است. فاصله ی بین دو محور جلو تا عقب به ۲٫۷ متر افزایش یافته است که باعث شده فضای پا و سر بهتر و بیشتر شود. ورود بدون کلید، صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی، سیستم تفریحی داشبورد، صندلی عقب با قابلیت تاشو و قابلیت دسترسی به صندوق، کروز کنترل و سقف باز شو از جمله امکانات رفاهی و کمکی خودرو تویوتا کرولا ۲۰۱۴ هستند.

این محصول از لحاظ فنی در دو نوع عرضه شد،که از مهم ترین مشخصات این مدل ها می توان به موتورهای ۱٫۶ و ۲ لیتری با ۱۲۱ و ۱۴۳ اسب بخار قدرت اشاره کرد. این خودرو دارای ۷ یا ۴ دنده است که در ایران مدل ۴ سرعته آن وارد شده است. حداکثر سرعت این ماشین ۱۹۵ کیلومتر در ساعت است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۹٫۷ ثانیه طی می‌کند. این خودرو وزن ۱۳۵۰ کیلوگرم دارد و دارای رینگ های ۱۶ اینچی است.

تویوتا کرولا ۲۰۱۲ :

اکثر امکانات رفاهی این مدل شبیه کرولا ۲۰۱۴ است، با این تفاوت که ساختار شاسی این خودرو به گونه ای است که انرژی حاصل از تصادف را در کل بدنه پخش می کند. صندلی ها هم در این شرایط کشیده شده و پشت سری ها به سمت بالا و جلو حرکت می کنند تا با کاهش دامنه حرکت سر سرنشینان، نیروی وارده بر سر را کاهش دهند.

موتور ۱٫۸ لیتری این خودرو با ۴ سیلندر، قدرتی برابر با ۱۳۲ اسب بخار تولید می‌کند و باعث ایجاد گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر می‌شود. گیربکس این ماشین یا ۵ دنده دستی و یا ۴ دنده اتوماتیک است. مصرف سوخت شهری آن ۸٫۱ و در بزرگراه ۶٫۴ است.

مدل اسپرت تویوتا کرولا ۲۰۱۲ چرخ ۱۶ اینچی آلیاژی دارد. هم چنین در نظر داشته باشید که رقبای تویوتا کرولا در ایران، هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا ۳ هستند. قیمت تویوتا کرولا در ایران در بهمن ماه ۱۳۹۷ بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *