khoshkshoei

سفارش خشکشویی ها ۴۰ درصد کم شد

تصویر روز: رئیس اتحادیه خشکشوئی‌های تهران گفت: سال ۹۷ جزو سال‌های بد کسب و کار ما بود ما معمولا در این ایام به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کردیم اما برخی از واحدها در این بازه زمانی از کارگر نیمه وقت استفاده کردند. واحدهای دیگری همچون رفوگری، رنگرزی نیز که به صنف ما وابسته هستند وضعیت خوبی ندارند و آنها هم در معرض تعطیلی هستند.

رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت این صنف گفت: صنف ما نیز مانند سایر اصناف در رکود کامل به سر می‌برد و اگر بخواهیم به طور میانگین بیان کنیم سفارشات و فعالیت ما نسبت به همین ایام در سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشت.

رئیس اتحادیه خشکشوئی‌های تهران در خصوص علل این رکود گفت: با توجه به اینکه صنف ما خدماتی است مهمترین علت پایین آمدن قدرت خرید مردم است اکنون اولویت مردم، مواد غذایی و سپس پوشاک بچه است با وجود مشکلات زیاد دیگر کسی به فکر دادن پرده یا لباس به خشکشویی نیست این در حالی است که ما فقط در ابتدای سال ۱۰ درصد افزایش قیمت اعمال کردیم در حالی که مواد اولیه ما حداقل ۳۰۰ درصد گرانتر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ما پودر را کیلویی چهار هزار تومان می‌خریدیم اما کنون ۱۲ هزار تومان شده است و یا بشکه پرکلرید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود ولی الان ۶ میلیون تومان شده است با این افزایش هزینه‌ها باز هم شاهد رکود هستیم که این امر باعث شده فعالیت اصناف در خطر قرار بگیرند.

رجب‌زاده گفت: اتحادیه ما حدود هزار پروانه کسب صادر کرده است که پیش بینی می‌کنیم در سال آینده با این وضعیت حدود ۳۰ درصد اعضا که مستاجر هستند کسب و کار خود را تعطیل کنند این در حالی است که در هر واحد صنفی ۵ نفر مشغول کار هستند سال ۹۷ جزو سال‌های بد کسب و کار ما بود ما معمولا در این ایام به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کردیم اما برخی از واحدها در این بازه زمانی از کارگر نیمه وقت استفاده کردند. واحدهای دیگری همچون رفوگری، رنگرزی نیز که به صنف ما وابسته هستند وضعیت خوبی ندارند و آنها هم در معرض تعطیلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *