hemati.1

روابط بانکی با عراق تسهیل می‌شود

تصویر روز: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: روابط بانکی ایران و عراق برای فعالیت بهتر بازرگانان تسهیل می‌شود

عبدالناصر همتی در حاشیه دیدار وزیر دارایی عراق در مصاحبه با صدا و سیما با بیان این که حجم مبادلات دو کشور به سرعت در حال افزایش است گفت: با توجه به صادرات گاز و برق به عراق و به همراه صادرات بخش خصوصی هم اکنون وارد مرحله ۱۲ میلیارد دلار صادرات به عراق شده ایم.
همتی با اشاره به مباحث مطرح شده با وزیر دارایی عراق گفت: برخی مشکلات در روابط بانکی برای فعالان اقتصادی وجود دارد که این مسائل با وزیر دارایی مطرح و قرار شد پیگیری شود تا هرچه سریعتر این موانع برطرف شود و فعالان اقتصادی بتوانند در عراق فعالیت گسترده داشته باشد.
وی افزود: در عراق نیز زمینه خوب برای صادرات به ایران وجود دارد و می‌توانیم توازنی در تجارت خارجی با عراق داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به دنبال رفع موانع گسترش مناسبات هستیم گفت: در این زمینه ایده‌هایی از طرف وزیر دارایی عراق مطرح که پیگیری خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: مبادلات ما با عراق بر اساس پول ملی دو کشور است و عمده منابعی که ما دریافت کرده ایم دینار بوده و به تازگی نیز ۱ میلیارد دلار مطالبات ما از دولت عراق به صورت دینار به حساب بانک مرکزی واریز شده است.
وی گفت: تصمیم گرفته شد در آینده نزدیک سایر مسائل نیز در بغداد دنبال شود.
محمد حسین فواد، وزیر دارایی عراق نیز با اشاره به گفتگو‌های خود با رییس کل بانک مرکزی بر حل مشکلات و موانع موجود بویژه در بخش بانکی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *