lavazem khanegi 1

واردات قطعات درجه ۴ چینی برای تولید لوازم خانگی

تصویر روز: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به واردات قطعات درجه سوم و چهارم چینی در تولید لوازم خانگی، گفت: در حال حاضر نمی‌توان از کشورهای اروپایی قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی را تامین کرد در نتیجه چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز اینکه این محصولات از سایر کشورها وارد شود.

به گزارش تصویر روز فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با  خانه ملت با اشاره به واردات قطعات درجه سوم و چهارم چینی در تولید لوازم خانگی، گفت: در حال حاضر نمی‌توان از طریق کشورهای اروپایی قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی را تامین کرد در نتیجه چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز اینکه این محصولات از سایر کشورها وارد شوند.

تولیدکنندگان داخلی به دنبال تولید کالای باکیفیت هستند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر انتخاب قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی از بین فروشندگان متعدد غیرممکن است، افزود: تامین کیفیت کالاهای تولیدی برای تولیدکنندگان از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه این افراد به دنبال باقی ماندن در بازار هستند و این امر منوط به رضایت مشتریان است.

ضرورت ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده

وی اظهار کرد: سازمان استاندارد، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و اتحادیه‌های صنفی -که نظام بازرسی دارند- باید بر کیفیت کالاهای موجود در بازار و چگونگی تولید نظارت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایطی که واردات کالای اورجینال ممکن نباشد تنها ۲ راهکار باقی می‌ماند؛ نخست اینکه تولیدکنندگان داخلی وارد میدان شوند و دوم واردات از طریق سایر کشورها تامین شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چه ممکن است در شرایط تحریم قطعات بی‌کیفیت وارد شوند اما دستگاه‌های مسئول باید با مکانیزم‌های کنترلی و نظارت تمام تلاش خود را به کار گیرند تا مردم آسیب نبیند و تحریم دستاویزی برای سوء‌استفاده نباشد.

احمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور برای واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید قدرت انتخاب ندارد چراکه محدودیت‌های بسیاری برای واردات اعمال شده است باید با شرایطی فراهم شود که علی‌رغم اینکه تولید متوقف نشود حقوق مصرف کننده نیز تامین شود.

نباید به بهانه حمایت از تولیدکننده، حقوق مصرف‌کننده را تضییع کرد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هنر مدیریت این است که در شرایط ویژه حق همه ذی‌نفعان تامین شود؛ نمی توان به بهانه حمایت از تولیدکننده، حقوق مصرف‌کننده را تضییع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *