tolid.tiba

مجوز جدید وزارت صنعت قیمت خودرو را کاهش می دهد

تصویر روز: یک کارشناس اقتصادی گفت: باتوجه به روشن‌شدن نقش دلالان و واسطه‌های بازار خودرو و کاهش فعالیت آنان در سایت‌های آنلاین خرید و فروش کالا، قیمت خودرو در بازار واقعی شده و با کاهش ملموس مواجه شده است.

به گزارش افتاب نیوز، مصطفی میرزایی افزود: با حذف قیمت خودرو از اگهی‌های خرید و فروش در سایت‌های اینترنتی، یکی از بسترهای مهم فعالیت دلالان بسته شده و این امر باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است.

وی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر قیمت خودرو با ارائه یک بازی روانی سازمان‌یافته از سوی دلالان، بسیار ملتهب شد و مقابله نهادهای مرتبط با ادامه فعالیت آنان در سایت‌های اینترنتی، بسیار مؤثر واقع شد و در همین چند روز اخیر قیمت‌ها در بازار با کاهش ملموس مواجه شده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌هایی که در بازار برای خودروهای تعیین می‌شود، در عمل مورد توجه خریداران قرار ندارد و به‌عنوان مثال فروشنده یک‌دستگاه پراید خودرو خود را نزدیک به ۴۹ تا ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کنند تا بتوانند آن ‌را با رقمی در حدود ۴۴ تا ۴۵ میلیون تومان به‌ فروش برسانند.

میرزایی صدور مجوز افزایش ۱۰ درصدی فروش فوری توسط وزارت صنعت را یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت‌ها دانست و تأکید کرد: با اجرای این سیاست تیراژ خودروهای تحویلی به مشتریان افزایش می‌یابد و موجب تسریع در عرضه به بازار و کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *