mogrini.5

موگرینی: هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیریم

تصویر روز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران بیانیه‌ای صادر کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند: ما هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران برای زنده نگه داشتن برجام نمی‌پذیریم.

در بیانیه مشترک موگرینی و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان آمده است: ما با نگرانی عمیق بیانیه ایران درباره تعهداتش در برجام را ملاحضه می‌کنیم. ما کاملا به حفظ و اجرای برجام پایبندیم، توافقی که نتایجی مهم در سازوکار عدم اشاعه هسته‌ای در جهان داشته و به نفع امنیت تمامی طرف‌ها است. ما قویا از ایران می‌خواهیم به تعهداتش در برجام همانگونه که تاکنون پایبند بوده، ادامه داده و از برداشتن هرگونه گام‌های تنش‌زا بپرهیزد.

ما هرگونه ضرب‌الاجل در این زمینه را رد کرده و پایبندی ایران به اجرای تعهداتش در برجام را بر اساس عملکرد آن و معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای ( NPT) ارزیابی می‌کنیم. در این زمینه، نقش اساسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی آزمایی از اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را یادآور می‌شویم.

ما همچنین امیدواریم ایران به پایبندی به فرمت‌ها و سازوکارهای موجود در برجام، از جمله کمیسیون مشترک برجام ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *