sarafi.1

نرخ رسمی ارز در بازار متشکل ارزی تعیین می شود

تصویر روز: رییس شورای عالی کانون صرافان اعلام کرد: بازار متشکل ارزی به صورت تخصصی در خصوص مبادله اسکناس ارز فعالیت خواهد کرد.
کامران سلطانی زاده در گفت و گوی اختصاصی با تصویر روز با بیان این مطلب افزود: طبق اعلام رییس کل بانک مرکزی سامانه نیما نیز بصورت تخصصی در حوزه خرید و فروش ارز و به صورت حواله ای فعالیت می کند.

نقش صرافان در راه اندازی بازار متشکل ارزی
وی ضمن تاکید بر نقش مهم صرافان در راه اندازی بازار متشکل ارزی گفت: قرار نیست با ورود بازار متشکل ارزی فعالیت سامانه نیما متوقف شود زیرا نوع فعالیت این دو نهاد مالی کاملا مجزا و شرح وظایف تعریف شده آنان با یکدیگر متفاوت است.
سلطانی زاده در ادامه خواستار نظارت بیشتر درخصوص تحویل بموقع ارز توسط صادرکنندگان بعنوان ابتدای زنجیره خرید و فروش در نیما شد و افزود: در غیر این صورت روند فعالیت صرافان نیز دچار مشکل خواهد شد.

آغاز ثبت نام صرافی ها
رییس شورای عالی کانون صرافان تاکید کرد: ثبت نام صرافی ها برای ورود به بازار متشکل ارزی آغاز شده و تعدادی از صرافان نیز پس از تکمیل مدارک خود موفق به پیش ثبت نام در کانون صرافان شده اند.
به گزارش تصویر روز وی تصریح کرد: نرخ رسمی ارز از طریق بازار متشکل ارزی تعیین می شود و قرار است فاز اول برای خرید و فروش دلار و یورو بازگشایی شود.

بانک های عامل بازار متشکل ارزی
به گفته وی ابتدا چند بانک عامل آمادگی خود را برای ورود به این بازار اعلام کرده اند و قرار است به مرور بانک های دیگر نیز برای ورود به این بازار زیر ساخت های خود را اماده نمایند.
سلطانی زاده بیان کرد: با گذشت زمان و اتصال  تعداد بیشتری از بانک های عامل به سامانه بازار متشکل ارزی امکان خرید و فروش سایر ارزها از قبیل دینار، درهم و لیر ترکیه هم فراهم خواهد شد.
به گفته وی بانکهای ملی ، ملت ، صادرات و سامان چهار بانک منتخب برای همکاری با بازار متشکل ارزی هستند.

زمان راه اندازی بازار متشکل ارزی
وی در خصوص زمان آغار بکار رسمی بازار متشکل ارزی نیز گفت: پیرومصاحبه اخیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، پیش بینی می شود اولین فعالیت بازار متشکل ارزی از اواخر خرداد ماه جاری انجام شود.

اعتراض صرافان به مبلغ حق عضویت
کامران سلطانی زاده در ادامه به نارضایتی صرافان در خصوص مبلغ حق عضویت در این بازار اشاره کرد و گفت: اکثر صرافان به حق عضویت یک میلیارد ریالی ثبت نام در این بازار اعتراض دارند .

به گفته وی آنان معتقد با توجه به رکود بازار صرافی ها و محدودیت های فروش ارز تناسب این رقم با درامد های عموم صرافان هم خوانی ندارد.

پی گیری مطالبات صرافان
به گزارش تصویر روز وی افزود: کانون صرافان نیز به عنوان نهاد و مرجع صنفی صرافان نمی تواند در خصوص نگرانی همکاران بی تفاوت بماند ، لذا از طریق مراجع قانونی پی گیر مطالبات صرافان در این خصوص هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *