ry

حمایت بیمه مرکزی از کسب وکار‌های نوین

تصویر روز: نخستین مرکز نوآوری در حوزه صنعت بیمه باحمایت شرکت بیمه سامان و با حضور رئیس کل بیمه مرکزی ایران، جمعی از مدیران ارشد صنعت بیمه و فعالان حوزه کارآفرینی کشور در کارخانه نوآوری آزادی به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارما، این مرکز نوآفرینی با عنوان پلنت با این هدف راه‌اندازی شده تا چهار اقدام جدی استقرار، آموزش، مشاوره و در نهایت سرمایه‌گذاری را در حوزه استارتاپ‌های بیمه‌ای و مالی انجام دهد. ماموریت این مرکز ایجاد شبکه نوآفرینی صنعت بیمه است و علاوه بر این که خدمات رایج و تازه شرکت‌های بیمه را توسعه می‌دهد، این خدمات را از دیدگاه مشتریان نیز بررسی خواهد کرد تا دریچه‌های تازه‌ای به صنعت بیمه کشور باز کند. غلامرضا سلیمانی دراین مراسم گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ میزان بیمه صادر شده به مبلغ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برسد. وی افزود: برای سال ۱۴۰۰ صدور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بیمه‌نامه پیش‌بینی شده است. سلیمانی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور هم اکنون دو و سه دهم درصد است، افزود: برای رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصد که در برنامه‌ها آمده است نیاز به تحول داریم و با روش خطی کنونی این امکان وجود ندارد.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران اضافه کرد: باید از روش‌های جدید و کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های نو و استارتاپ‌ها برای رسیدن به ضریب نفوذ بالای صنعت بیمه استفاده کنیم. وی گفت: به این منظور مصوب شده تا استارتاپ‌ها بتوانند مانند کارگزاری‌ها از بیمه مجوز بگیرند. سلیمانی افزود: از همه کسب و کار‌های نوین و استارتاپ‌ها در حوزه بیمه حمایت می‌کنیم و به نمایندگی‌ها و کارگزاری‌ها نیز اعلام شده که از استارتاپ‌ها کمک بگیرند و از آن‌ها برای ارتقای خود استفاده کنند. رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت حفظ اشتغال موجود و حرکت به سمت کارآفرینی از طریق کسب و کارهای نوین بیمه‌ای، تصریح کرد: باید حقیقت را بپذیریم که تفکر جوان و ایده های خلاقانه با عملکرد سنتی و خطی، متفاوت است و به همین خاطر تمام مسئولان باید در چارچوب قانون از نوآوری و تحول حمایت کنند. وی با تاکید بر این نکته که باید وزن صنعت بیمه در اقتصاد کشور بالاتر برود، خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه کشور افق دستیابی به رقم پرتفوی صد هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که امید داریم با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان از این مرز نیز عبور کنیم.
محمود کریمی، مدیرارشد شبکه نوآفرینی پلنت نیز در این مراسم با بیان این که مطالعات نشان می‌دهد، صنعت بیمه در کشور ما با دنیا فاصله قابل توجهی دارد، ادامه داد: در حال حاضر استارتاپ های بیمه ای در ایران تقریباً خدمات مشابهی ارائه می‌کنند، در حالی که می‌توان دامنه این فعالیت‌ها را به خدمات جدیدی توسعه داد. به همین منظور درهای پلنت روی همه کسانی که علاقمندند با دغدغه نوآوری ارزش افزوده‌ای در صنعت بیمه ایجاد کنند باز است. کریمی، ایجاد شبکه نوآفرینی صنعت بیمه را مأموریت این مرکز دانست و خاطرنشان کرد: پلنت، علاوه بر این که خدمات رایج و تازه شرکت‌های بیمه را توسعه می‌دهد، این خدمات را از دیدگاه مشتریان نیز بررسی خواهد کرد تا دریچه‌های تازه‌ای به صنعت بیمه کشور باز کند. احمد رضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان هم در این مراسم با اشاره به اینکه تحول در صنعت بیمه در کشور به یک اکوسیستم و مدل کسب و کار جدید نیاز دارد، گفت: شرکت سرمایه گذاری سرآمد به همین منظور تاسیس شد که رسالت اصلی آن، تکمیل زنجیره ارزش در صنعت بیمه است.
وی با تاکید بر این که نرخ رشد صنعت بیمه در مقایسه با سایر صنایع کشورمان بسیار خوب است، اما پتانسیل آن می تواند جهش قابل توجهی ایجاد کند، ادامه داد: یک شرکت بیمه در حال حاضر خدمات مختلفی ارائه می دهد و تنوع این خدمات باعث شده علیرغم تلاش زیاد، رضایت ذینفعان جلب نشود، بنابراین سرآمد تصمیم گرفته با نهادسازی، چرخه ارزش صنعت بیمه را تکمیل کند.
مدیرعامل بیمه سامان با تاکید بر این که «پلنت» یک شتاب دهنده است و می تواند استارت آپ ها را به عنوان یک مربی آموزش دهد، خاطرنشان کرد: انواع مشاوره مالی، مشاوره مالیاتی،حسابداری، قانون تجارت و … در پلنت قابل ارائه است.
وی در ادامه افزود: پلنت تا زمانی که کسب و کاری به او نیاز داشته باشد، در کنارش خواهد ماند و فضایی ایجاد می کند که نه تنها هر فرد صاحب ایده بتواند در حوزه بیمه برای خود کسب و کاری ایجاد کند، بلکه هر شرکت بیمه هم از این فضا استفاده کند.
ضرابیه با اشاره به این که صنعت بیمه ظرفیت بسیار خوبی برای صدور خدمات دارد، تاکید کرد که با افزایش درآمد حاصل از صادرات خدمات بیمه ای، می توان ارز حاصل از صادرات را در داخل کشور به ریال تبدیل و از این طریق ضریب نفوذ بیمه را افزایش داد. لازم به ذکراست که در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین پژوهشکده بیمه و شبکه نوآفرینی پلنت با محوریت همکاری های گسترده در حوزه فناوری و کارآفرینی به امضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *