156488793

جبل الطارق توقیف نفتکش ایران را ۳۰ روز دیگر تمدید کرد

تصویر روز: رسانه های خارجی دقایقی پیش گزارش دادند دادگاه عالی جبل الطارق مدت توقیف نفتکش «گریس ۱» حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران را برای ۳۰ روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از فرانسه، دادستان کل دادگاه عالی جبل الطارق روز جمعه اعلام کرد که این دادگاه، به تمدید مدت توقیف این نفتکش برای ۳۰ روز دیگر رای داده است.

به موجب حکم اولیه این دادگاه، زمان توقیف نفتکش بعد از روز جمعه منقضی می شد، اما این حکم از امکان تمدید به مدت ۹۰ روز برخوردار است.

«فابیان پیکاردو» وزیر اعظم جبل الطارق در پارلمان این منطقه اعلام کرد: مایل به ادامه همکاری سازنده و مثبت با مقام های جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل رهاسازی گریس ۱ منطبق با همه الزامات قانونی هستیم.

رای جدید دادگاه عالی جبل الطارق درحالی صادر شده است که روز گذشته فابیان پیکاردو با مقام های ایران در لندن دیدار و درباره نفتکش توقیف شده گریس یک گفت وگو کرده بود.

نشریه «کرونیکل» جبل الطارق به نقل از سخنگوی دولت این منطقه اعلام کرد، در این ملاقات که دیروز (چهارشنبه) در لندن برگزار شد درباره کاهش تنش ها در تمامی ابعاد این مساله رایزنی شد.

این سخنگو، نشست یادشده را مثبت و سازنده خوانده بود.

رسانه‌های غربی ۱۳ تیرماه جاری خبر توقیف نفتکش «گریس یک»، را اعلام کرده و مدعی شدند؛ این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

مقام‌های ایرانی با تکذیب ادعای انگلیس، اعلام کردند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با یادآوری مخالفت‌های اتحادیه اروپا با تحریم‌ها و قوانین فراسرزمینی، گفت: ادعاهای لندن درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران به لحاظ حقوقی قابل اعتنا نیست و از انگلیسی‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر این نفتکش را رها کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم این اقدام انلگیسی ها را «دزدی دریایی» توصیف کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز روز سه شنبه گذشته در سخنانی با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیسی‌های گفتند: آنها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی جواب نمی گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *