pori hossini

زمان عرضه ۷ بانک و پالایشگاه بورسی

تصویر روز: رئیس سازمان خصوصی سازی از خروج ۳۰۰ شرکت براساس درخواست دستگاه اجرایی از اولویت سال جاری و زمان عرضه باقیمانده سهام دولت در سه بانک و چهار پالایشگاه بورسی خبر داد.

به گزارش تصویر روز به نقل از بورس پرس، میرعلی اشرف پوری حسینی از خروج ۳۰۰ شرکت دولتی از اولویت واگذاری‌های سازمان حخصوصی سازی خبر داد و به خانه ملت گفت: آنچه که این سازمان برای واگذاری بنگاه‌های دولتی اعلام کرده، ۶۱۰ شرکت بود که هیات واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی و مسائلی که وجود داشت، حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت باقی ماند.

وی با بیان اینکه هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی به واگذاری سهام بورسی توجه خاصی داشت، افزود: حدود ۱۸ شرکت بورسی در بین این ۳۰۰ شرکت وجود داشت که هیات واگذاری آنها را در اولویت قرار داد و قیمت‌های پایه را تصویب کرد و هفته گذشته روزهای مزایده برخی از این شرکت‌ها در بورس فرارسید که بیمه البرز و پالایشگاه شیراز به مزایده گذاشته اما با استقبال روبه رو نشدند.

این مقام مسئول ادامه داد: دو هفته دیگر پالایشگاه های دیگر و اواخر مرداد سه بانکی که دولت در آن سهام دارد شامل تجارت، صادرات و ملت در بورس عرضه می‌شوند که مشخص نیست چه میزان از آنها استقبال می‌شود. تنها ۱۸ شرکت از ۳۰۰ شرکت اصلی بورسی هستند و هیات واگذاری تاکنون درباره نحوه واگذاری مابقی شرکت‌های غیربورسی فعال نشده و تصمیم نگرفته که امیدواریم در جلسات بعد در این باره تصمیم‌گیری شود.

پوری حسینی با بیان اینکه سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار نگرفته،گفت: مسئولان سازمان گسترش(ایدرو) در سال‌های گذشته سهام این دو شرکت را در ازای تشکیلاتی که دریافت کردند و یا تعهداتی که داشته‌اند، وثیقه کردند و در دسترس سازمان خصوصی‌سازی نیست که آنها را عرضه کنند. ابتدا باید سهام ایران خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس درباره واگذاری آنها صحبت شود، البته هیات واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده اما امکان عرضه آن فعلا وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *