hajdeligani

مالیات بر ارزش افزوده؛ قانونی با اشکالات فراوان

تصویر روز: کمیسیون اقتصادی برای بررسی لایحه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده، زمان ویژه‌ای اختصاص دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با صدا وسیما، افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده ایی که فعلاً در حال اجراست قانونی با اشکالات فراوان است و نه تنها موافق با تعالی رشد تولید داخلی نیست بلکه با دریافت این مالیات از تولید کنندگان باعث مشکل برای تولید هم شده است.
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: این قانون در حال حاضر به تولید داخلی ضربه زده و با دریافت چندباره آن ازمراحل تولید یک کالا باعث افزایش قیمت محصول نهایی شده است.
وی افزود: با توجه به مشکلات بسیار این قانون و زمان زیاد بررسی دوباره آن به نظر می‌رسد که کمیسیون اقتصادی باید وقت ویژه‌ای را برای بررسی لایحه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده اختصاص دهد تا جایی که ما حتی به رئیس مجلس پیشنهاد کردیم به دلیل حجم کاری بالای این کمیسیون، کمیسیون اقتصادی به دو کمیسیون اقتصادی تقسیم شود تا این نوع قوانین بتواند زودتر بررسی شود.
وی افزود: دولت به دنبال کاهش درامد‌های نفتی است و طبیعتاً به دنبال جبران آن کاهش از درآمد‌های مالیاتی خود می‌رود، اما نباید این طور برداشت شود که دولت ازکسانی که مالیاتی می‌دهند مالیات بیشتری بگیرد و در مقابل عده‌ای هم با دور زدن قانون از پرداخت مالیات شانه خالی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *