mododi

استفاده از ظرفیت های بسیج اصناف برای نظارت در بازار

تصویر روز: سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: بسیج اصناف ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به نظارت در بازار دارد تا مسئولان در خصوص عرضه کالا با قیمت واقعی دیگر نگرانی نداشته باشند.

به گزارش تصویر روز محمدرضا مودودی در گفتگو با خبرنگار بسیج اصناف درباره وضعیت صادرات محصولات ایرانی به کشورهای همسایه گفت: امروز دو رایزن اقتصادی به کشور عراق اعزام کردیم. همچنین  در آینده ای نزدیک  نیز این تعداد به ۳ نفر خواهد رسید.

وی افزود: موضوع سوریه نیز برای صادرات محصولات ایرانی بسیار مهم است لذا با مسئولان عراقی درباره تسریع روند صادرات محصولات ایرانی بهکشور سوریه رایزنی کرده ایم.
مودودی افزود: پایگاه هایی را در سوریه احداث کردیم و نمایشگاه های محصولات ایرانی را در آن کشور احیا کردیم.

وی  همچینی اعلام کرد: از فعالان اقتصادی سوریه  نیزدعوت کرده ایم به ایران سفربیایند تا از نزدیک با ظرفیت های اقتصاد ایران برای بازسازی سوریه آشنا شوند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت در خصوص نارضایتی صنف پوشاک از تامین مواد اولیه خود گفت: واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید صنعت پوشاک و نساجی هیچ محدودیتی ندارد.

وی افزود: مساله این است که صنف پوشاک خواستار واردات بیشتر مواد اولیه است که بنابر جنگ اقتصادی و محدودیت های ارزی نمی توانیم آن را تامین کنیم.
مودودی در ادامه گفت: بسیج اصناف ظرفیت بسیار خوبی را برای کمک به نظارت در بازار دارد تا مسئولان خیالشان از عرضه کالا با قیمت واقعی راحت شود.

به گفته وی ظرفیت دیگر بسیج اصناف بازتاب دادن مشکلات توزیع در صنف های مختلف و رساندن به موقع انتظارات آنان به گوش مسئولان است.
محمدرضا مودودی اضافه کرد: مسئولان می توانند از نظرات کارشناسی بسیج اصناف برای سیاست گذاری استفاده کنند. بسیج اصناف می تواند هم برای بخش توزیع مفید باشد و هم برای بخش تصمیم گیر صنعت کشور. وی معتقد است باید ظرفیت بسیج اصناف را  جدی تر گرفت.
وی معرفی ظرفیت های صادراتی توسط بسیج اصناف به سازمان توسعه تجارت را یکی دیگر از نکاتی دانست که سازمان بسیج اصناف می تواند آن را فعالتر از قبل پیگیری کند.

مودودی در پایان گفت: سازمان توسعه تجارت آماده همکاری بیشتر با سازمان بسیج اصناف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *