Huawei

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

تصویر روز: مردم چین با حمایت از هوآوی نه تنها تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت را بی‌اثر کردند، بلکه سود و فروش این شرکت نسبت به سال گذشته را نیز افزایش دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران شرکت هوآوی علی‌رغم ایجاد تحریم از طرف کاخ‌سفید و قطع همکاری با شرکت‌های آمریکایی توانست روند فروش مثبت خود را حفظ کند، شرکت چینی که در ماه‌های گذشته درگیر مسائل تحریم و عدم ارتباط با شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آمریکایی بود، با گسترش فروش خود در چین و حمایت مردم این کشور از برند هوآوی، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹، تعداد ۳۷.۳ میلیون دستگاه در این کشور به‌فروش برساند و درصد سهم بازار خود را به ۳۸ درصد افزایش دهد. دومین محصول پرفروش در چین مربوط به برند اوپو است که سهم بازار آن به ۱۸ درصد می‌رسد.

همچنین سود جهانی این شرکت با افزایش شگفت انگیز ۲۳ درصدی به ۵۳.۸ میلیارد دلار رسید، سودخالص هوآوی نیز ۵.۱ میلیارد دلار اعلام شد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۸.۷ درصد رشد داشت. هوآوی در نیمه اول سال توانست ۱۱۸ تلفن‌هوشمند در سراسر جهان عرضه کند که نسبت به زمان مشابه سال ۲۰۱۸، این مقدار ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است، این درحالی است که هوآوی در سال گذشته به طور کلی ۲۰۶ میلیون دستگاه به بازار جهانی عرضه کرده بود. هوآوی در سه‌ماهه اول سال نیز ۵۹ میلیون تلفن هوشمند عرضه کرده بود که با افزایش ۵۰ درصدی نسبت یه سال ۲۰۱۸، توانست اپل را پشت‌سر بگذارد و به دومین شرکت برتر تولید کننده تلفن‌همراه در جهان تبدیل شود. در این حالت عرضه محصولات هوآوی در سه‌ماهه دوم سال نیز به عدد ۵۹ میلیون تلفن‌هوشمند می‌رسد، البته از این نظر فروش سه‌ماهه دوم هوآوی با افت همراه شده است. روند هوآوی به صورتی بود که پیش‌بینی می‌شد تا پایان سال ۲۰۱۹، این برند با پشت‌سر گذاشتن سامسونگ، به برترین شرکت تولید کننده تلفن همراه در جهان تبدیل شود، اما با وجود مشکلات به‌‎وجود آمده از طرف آمریکا، مدیران هوآوی اعتراف کردند که در سال ۲۰۱۹ به این هدف خود نخواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *