amozesh

رضایت مردم از عملکرد کارکنان آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج

تصویر روز: امروزه تمام فعالیت ها در دنیا بر پایه مشتری مداری و رضایتمندی مشتریان استوار شده به گونه ای که گسترش و ارایه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل عملا غیر ممکن است.
سازمانهای مشتری مدار درک این سخن که ” همیشه حق با مشتری است ” را سر لوحه برنامه های خود می دانند زیرا حضور مشتری یا مخاطب در یک واحد اقتصادی یا فرهنگی علاوه بر منافعی که به دنبال دارد، امکان رقابت را نیز در آن مرکز فراهم می سازد. به همین منظور احترام به ارباب رجوع و تکریم مشتریان سالهاست که در دنیا رواج پیدا کرده زیرا این مراکز بدون نگرشی مشتری مدارانه و ایجاد ارتباط مناسب با مخاطبان نمی‌توانند موفقیتی حاصل کند.
چند روز قبل به منظور پی گیری یک موضوع اداری به آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج مراجعه کردم. پس از حضور در بخش های مورد نظر از جمله دفتر مدیر ناحیه ، معاونت آموزش متوسطه ، کارشناسان بخش رسیدگی به شکایات و همچنین بخش ویژه پی گیری ثبت نام دانش آموزان ، مسایل مطرح شده توسط بنده و سایر مخاطبان در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و توضیحات لازم  نیز توسط مسئولان مربوطه ارایه شد.
با توجه به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و حضور جمع کثیری از مراجعان در بخش های مختلف این مرکز ، کارمندان بخشهای مختلف این اداره به ویژه بخش های یاد شده در تمامی مراحل با حسن برخورد و در کمال احترام با  آنان سخن گفته و به سوالات مراجعه کنندگان درخصوص موضوعات مختلف پاسخ می گفتند.
یکی از نکات مهمی که مورد توجه مراجعان قرار داشت ، حسن برخورد مدیر ناحیه  با افراد مراجعه کننده به این مرکز بود. وی در ساعات مختلف بصورت حضوری از بخش های این اداره بازدید و از نزدیک با مراجعه کنندگان به گفت گو می پرداخت و موضوعات و مسایل آنان را شخصا پی گیری می کرد.
از دیگر نکات مثبت قابل ذکر در این اداره سهولت دیدار و گفت و گو با مدیران این مرکز به ویژه شخص مدیر ناحیه بود. درب اتاق وی همواره بروی مردم باز بود و مراجعان می توانستند به دور از تشریفات اداری معمول در سایر سازمانها با وی دیدار و مشکلات و پیشنهادات خود را شخصا با مدیر ناحیه مطرح نمایند.
همواره از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان یاد می کنند . یکی از وظایف خبرنگاران انعکاس مشکلات و کاستی ها در سازمانها و دستگاههای مختلف است. اما بدون شک مشاهده زحمات و خدمتگزاری صادقانه مدیران و کارکنان دستگاه های مختلف و انعکاس منصفانه آن نیز قطعا بخش دیگری از وظیفه خبرنگاران در جامعه است.
لذا وظیفه دیدم تا به سهم خود حتی در حد یادداشتی کوتاه از مشاهدات آن روز از زحمات مدیران و کارکنان بخش های مختلف این اداره که با انجام صحیح وظایف خود به مردم خدمت می کنند ، به سهم خود تشکر و قدردانی نمایم.
بدون شک آنچه باعث موفقیت سازمان ها در اجرای طرح های مختلف شده ، در درجه نخست اعتقاد کامل به نقش و جایگاه مشتری و ارباب رجوع در بقاء و تداوم کاری آنها است و در درجه بعد ایجاد ساختار سازمانی بر مبنای پاسخگویی ، مشتری مداری و مشتری محوری است که این مهم بصورت عینی در این مرکز به چشم می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *