shariatmadari.3

تلاش می کنیم در حذف یارانه ها بی دقتی نشود

تصویر روز: وزیر تعاون درباره حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی: دولت با دقت لازم عمل می کند این دقت شاید سبب شود تا پایان سال نتوانیم یارانه همه این سه دهک( ۲۴ میلیون نفر) را حذف کنیم.

به گزارش صدا و سیما، اقای شریعتمداری در حاشیه نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در طرحی که اکنون در درست اجراست حدود ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد راشناسایی و یارانه آنها را حذف کردیم اما از این تعداد فقط حدود ۴ هزار و ۱۱۸ خانوار در دفاتر پیشخوان دولت شکایت و اعتراض کردند و این موضوع نشان می دهد که میزان خطای ما حداقل بوده است و موفق شدیم بخشی از یارانه افرادی که تمکن نسبی مالی دارند حذف کنیم.
آقای شریعتمداری اضافه کرد: امسال برای افرادی که تغییر شرایط در کارت یارانه داشتند تداخلی شده بود که به همین علت کارت یارانه آن ها برای مدت کوتاهی مسدود شد و این افراد هم به حساب قطع یارانه گذاشته شده بودند که اکنون با پیامکی که سازمان هدفمندی یارانه ها به آن ها ارسال کرد راهنمایی شدند تا به سایت رفاهی مراجعه کنند.
وزیر تعاون، کار و رفا‏‌ه امور اجتماعی در ادامه گفت: اصلاحیه طرح پرداخت تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی، امروز در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد که با توضیحات طراحان،‌کمیسیون به کلیات این اصلاحیه رای داد.
آقای شریعتمداری افزود: این کلیات حتما به نفع ایجاد اشتغال در بخش های زیر ۱۰ هزار نفر و روستاهای کشور خواهد بود به این ترتیب که تعداد بانک های عامل در صورت تصویب افزایش می یابد و میزان نرخ‏‌، اصلاح و شرایطی ایجاد می شود تا نهادهای عمومی غیر دولتی هم در کنار دولت برای ایجاد اشتغال کمک کنند.
وی ادامه داد: به این ترتیب به نظر می رسد بتوانیم در چرخه ای با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، سهم اشتغال روستایی را در سبد اشتغال کشور در امسال و سال آینده افزایش دهیم.
آقای شریعتمداری افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، این سهم در سال ۱۳۹۷ حدود سه درصد بود و در سه ماه اول امسال به بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت.
او اضافه کرد: اگر این مسیر را ادامه دهیم می توانیم اشتغال را به صورت پایدار در سطح روستایی و بخش های زیر ۱۰ هزار نفر نگه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *