mahdeyan

ایجاد ۳۸۷۵۰ شغل برای روستاییان و عشایر

تصویر روز: مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بازدید از نمایشگاه همایش ملی روز روستا و عشایر گفت: بانک توسعه تعاون باهدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوص و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق و بانک را از سال گذشته آغاز کرده است و تاکنون موفق به پرداخت ۱۹۶۲۰ فقره تسهیلات اعتباری مربوط به این طرح به ارزش بیش آر ۱۶۶۰۰ میلیارد ریال با میزان اشتغال ۳۸۷۵۰ نفر شده است.

وی گفت: تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی ۷۷۱۷ میلیارد ریال بوده است که توانسته با ایجاد اشتغال‌زایی برای ۱۷۲۴۳ نفر بیشترین سهم در پرداخت این تسهیلات داشته باشد و پس از کشاورزی بخش‌های صنعت و خدمات قرار داشته‌اند.

مهدیان همچنین تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کار به‌منظور ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه‌های اقتصادی موجود و توسعه آنان برای حفظ و بهبود اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین‌المللی، تسهیل ارتباطات و پیوند فنی، مالی و اقتصادی بین آن‌ها و تحقق توسعه یکپارچه بخش تعاون در اقتصاد ملی را از مهم‌ترین اهداف بانک توسعه تعاون در زمینه توسعه و اشتغال عنوان نمود.

مهدیان پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی را از دیگر اقدامات و خدمات بانک توسعه تعاون برای روستاییان و عشایر عنوان کرد و گفت: از این محل ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات طی سال ۹۷ و شش‌ماهه ابتدایی سال ۹۸ پرداخت‌شده است که اغلب آن‌ها در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی خرد بوده است.

خاطرنشان می‌گردد همایش ملی روز روستا و عشایر که پنج دوره آن در تهران برگزار شد، در ایستگاه ششم و برای اولین بار بعد از تهران به خراسان جنوبی رسید که نشان از توجه دولت به مناطق محروم و کم برخوردار دارد.

این همایش ۱۵ مهرماه در محل سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند و با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا و معاونین و تعدادی از مدعوین خارج از استان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *