google play

احتمالا فیلتر شدن گوگل‌پلی

تصویر روز: حالا که گوگل بعد از مدت‌ها بی توجهی به درخواست کاربران ایرانیِ سیستم عامل اندروید، بازار اپلیکیشن هایش را به روی کاربران ایرانی باز کرده، قرار است دسترسی به این بازار برای ایرانیان با فیلترینگ قطع شود.

به گزارش تابناک این خبری است که طی روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی و میان کاربران ایرانی دست به دشت می‌شد، اما چندان مستند و جدی به نظر نمی‌رسید و در حد ادعا بود. ادعایی که بسیاری از کاربران ایرانی اپلیکیشن‌های اندرویدی و حتی توسعه دهندگان این نرم افزار‌ها در کشورمان را نگران کرد.

این نگرانی از این رو جدی به نظر می‌رسد که پیشتر در مقاطعی شاهد فیلتر شدن برخی اپلیکیشن‌ها در پروسه‌های مشابه بوده ایم. اینکه خبری منتشر می‌شود و گاه با سرعت تکذیب می‌گردد، اما در نهایت آنچه شایعه به نظر می‌رسد و کذب خوانده می‌شود، جامه عمل می‌پوشد. اتفاقی که در روند فیلترینگ چند پیام رسان خارجی در کشورمان رخ داده است.

این در حالی است که اساسا «گوگل پلی» (یا همان Play store) از جنسی متفاوت است و تلاش برای یافتن دلیل فیلترینگ آن راه به جایی نمی‌برد، جز اینکه برخی حدس می‌زنند تنها دلیل موجه برای رقم زدن چنین تصمیمی، خارج کردن مهم‌ترین و بزرگترین رقیب بازار‌های اپلیکیشن داخلی و قرار دادن بازار انحصاری داخلی در اختیار ایشان است.

1 thoughts on “احتمالا فیلتر شدن گوگل‌پلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *