vo

قهرمانی ایران در خانه اژد‌ها

تصویر روز: تیم ملی ووشو ایران در بخش ساندا (مبارزه) با کسب هشت مدال طلا از هشت فرصت به مقام قهرمانی رقابت‌های ووشو جهان در چین رسید

به گزارش صدا و سیما، در آخرین روز پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان تیم ایران در بخش ساندا (بانوان و مردان) با کسب هشت مدال طلا برای دومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی رسید.

چین با ۶ طلا، یک نقره و یک برنز دوم شد و ویتنام با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز سوم شد.در مجموع ۲ بخش ساندا و تالو تیم ملی ووشو ایران با ۹ مدال طلا، دو نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید.

این بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی ووشو ایران از نظر مدال آوری در مجموع ۲ بخش زنان و مردان در مسابقات جهانی محسوب می‌شود.چین با ۱۴ طلا، یک نقره و یک برنز اول شد و هنگ کنگ با پنج طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام سومی رسید.

محمدعلی مجیری در بخش اجرای فرم (تالو)، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام و علی خورشیدی در بخش مبارزه (ساندا) مدال طلا گرفتند.

هانیه رجبی در فرم «نن گوئن» و «نن‌دائو» مدال نقره کسب کرد و زهرا کیانی هو در فرم «چانگ چوان» برنز گرفت.

تیم ایران دو سال پیش در کازان روسیه هم با طلای الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، معین تقوی، میلاد عارفی مقام و طلای تیم دوئلین (عربی، مکوندی و محمدرضایی)، نقره حمیدرضا قلی پور و برنز زهرا کیانی و هانیه رجبی تاریخ سازی کرده بود و در بخش ساندا برای نخستین بار قهرمان جهان شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *