mivehforoshi

قیمت انواع میوه در بازار

تصویر روز: مرکز آمار ایران اعلام کرد: پرتقال داخل با ۳۹ و ۲ دهم درصد بیشترین کاهش قیمت را در مهر ۹۸ نسبت به ماه قبل از آن داشته است.

 به گزارش صدا و سیما، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، «سیب زمینی» با (۲۳.۸ درصد) و «سیب درختی زرد» (۱۷.۲ درصد) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.
در مهر امسال اقلام «خیار» (۲۷.۷ درصد)، «چای خارجی بسته ای» (۲.۶ درصد) و «پنیرایرانی پاستوریزه» (۲.۴ درصد) نسبت به ماه گذشته، افزایش قیمت داشته است.
همچنین برنج ایرانی درجه یک در مهر امسال با قیمت ۲۳ هزار و ۱۸۸ تومان به فروش رسید که نسبت به ماه قبل دو دهم درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال، ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
برنج خارجی درجه یک نیز در مهر امسال با قیمت ۸ هزار و ۹۷۱ تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به ماه قبل یک و چهار دهم درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال سه و ۶ دهم افزایش داشته است.
گوشت گوسفند در مهر امسال با قیمت ۹۸ هزار و ۲۵۳ تومان، نسبت به ماه قبل از آن دو درصد کاهش قیمت و نسبت به مدت مشابه پارسال، ۵۸ و نیم درصد افزایش داشته است.
گوشت گاو یا گوساله در مهر امسال ۸۷ هزار و ۳۸۷ تومان قیمت داشت که در مقایسه با ماه قبل از آن دو و یک دهم درصد کاهش و در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۵۱ و یک دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.
قیمت گوشت مرغ ماشینی در مهر امسال ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت داشت که در مقایسه با ماه قبل، ۴ و چهار دهم درصد کاهش و در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۳ و ۶ دهم درصد افزایش قیمت داشته است.
شیر پاستوریزه (یک لیتر)، ماست پاستوریزه (یک کیلوگرم)، پنیر ایرانی پاستوریزه (۵۰۰ گرم) و تخم مرغ ماشینی (یک کیلوگرم) به ترتیب، ۵ هزار و ۸۴۸ تومان، ۷ هزار و ۴۳۱ تومان، ۱۰ هزار و ۸۰۶ تومان و ۸ هزار و ۹۱۵ تومان در مهر امسال قیمت داشتند که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه پارسال، به ترتیب، دو و یک دهم و ۶۱ و سه دهم، شش دهم و ۳۷ و ۲ دهم، ۲ و ۴ دهم و ۴۰ افزایش قیمت و تخم مرغ نسبت به ماه قبل یک دهم افزایش، اما نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۰ و هفت دهم درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *