bank markazi

اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا

تصویر روز: معاون بانک مرکزی اعلام کرد: افراد برای انجام تمام تراکنش‌های بانکی و پرداخت باید از رمز‌های یکبار مصرف استفاده کنند.

به گزارش تصویر روز معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با صدا و سیما گفت: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی و سوء استفاده از حساب بانکی کاربران استفاده از رمز‌های دوم پویا از ابتدای دی اجباری می‌شود و افراد برای انجام تمام تراکنش‌های بانکی و پرداخت باید از رمز‌های یکبار مصرف استفاده کنند.
مهران محرمیان در خصوص روش‌های مختلف ارائه رمز دوم یکبار مصرف به مشتریان افزود: مردم برای دریافت رمز و تایید شماره تلفن همراه خود باید به بانک صادرکننده کارت مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه بانک‌ها اغلب برای فعالسازی رمز‌های دوم پویا روش‌های مختلفی ارائه داده اند گفت: از جمله این روش‌ها می‌توان به نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه، دریافت پیامک و دستگاه تولید یکبار رمز (OTP) اشاره کرد.
محرمیان یادآورشد: رمز دوم پویا برای تراکنش‌های اینترنتی است یعنی تراکنش‌هایی که بدون وجود فیزیک کارت انجام می‌شود بنابراین پرداخت ازطریق عابربانک‌ها و یا دستگاه‌های پایانه فروشگاهی ویا پرداخت قبوض همچنان با استفاده از رمز اول انجام می‌شود و افراد برای انجام این نوع تراکنش‌ها نیازی به استفاده از رمز دوم پویا ندارند.

Play Video
کد ویدیودانلود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی برای شهروندانی که تلفن همراه غیر هوشمند دارند هم گفت: در جهت فعالسازی رمز دوم پویا یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد با آن روبه‌رو شوند نداشتن تلفن هوشمند برای دریافت نرم افزارهای همراه است که سامانه پیامکی برای رفع این موضوع در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند با دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک، تراکنش‌های بانکی خود را به صورت امن انجام دهند.
محرمیان تاکیدکرد: فعالسازی رمز دوم پویا هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد و بانک‌ها حق ندارند به این واسطه از مردم کارمزدی دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *