مشتری مداری عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه

تصویر روز: افزایش ضریب نفوذ بیمه به عوامل مختلفی وابسته است و یک عامل مهم در بهبود وضعیت این شاخص در بیمه¬های زندگی، توجه به مشتری و خواست اوست.
آنچه مسلم است، توسعه یافتگی بیمه های زندگی در دنیای پیشرفته، مرهون طراحی و برنامه¬ریزی برای اطلاع¬رسانی، تعریف محصول، تعیین شبکه فروش و قیمت گذاری، متناسب با هر مشتری است. به عبارت دیگر این رویکرد که می¬توان برای همه افراد نسخه واحد نوشت، مدت¬هاست رنگ باخته و پاسخگوی نیاز مشتریان هوشمند امروزی نیست.
قابلیت های تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، مسیرهای متعددی را پیش روی بیمه¬گران بازرگانی برای برنامه-ریزی هدفمند هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی قرار داده است تا بواسطه آن بتواند اقبال مشتریان را به خرید بیمه زندگی بر اساس سلیقه و نیاز خود افزایش دهند.
همه افراد در هر سطح درآمدی به بیمه زندگی نیازمندند، اما از یک طرف تا حدود زیادی نسبت به آن آگاهی کافی ندارند و از طرف دیگر محصول را منطبق با نیاز خود نمی¬دانند. به نظرم گسترش کاربردهای فضای دیجیتال در آگاه¬سازی مشتریان، که از لحاظ هزینه نیز نسبت به روش¬های گذشته مقرون به صرفه است، در کنار افراد مستعد و نوآور فرصت باارزشی را برای بیمه¬گران به منظور آشناکردن افراد و خانواده¬ها با بیمه زندگی فراهم کرده است. در این فضا ارتباط با مشتریان تعاملی می¬شود و بیمه¬گران با فراهم کردن زیرساخت¬های لازم، شرایط طراحی و عرضه بیمه متناسب با نیاز هر مشتری را به دست خواهند آورد.

”به امید روزیکه هر ایرانی حداقل یک بیمه زندگی داشته باشد”

علیرضا هادی
مدیرعامل بیمه زندگی باران

3 thoughts on “مشتری مداری عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه

  1. چچیلاس پاسخ

    این سال های اخیر مردم خیلی بیشتر از قبل به اهمیت بیمه پی بردن و بیمه هایی مثل بیمه عمر، بیمه آتش سوزی، بیمه زنان خانه دار طرفدارهای زیادی دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *