isaco

ایساکو در جمع بزرگان مشتری مداری

تصویر روز: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو)، در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸ توانست برای نخستین بار، در رتبه‌بندی شاخص رضایت مشتریان به مقام دوم در بین تمامی خودروسازان کشور و به مقام اول در بین شرکت‌های دارای بیش از ۱۰ نمایندگی دست یابد.

ax khabar2

معاون خدمات پس از فروش ایساکو در این خصوص گفت: طبق نظرسنجی‌ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از مشتریان، امتیاز شاخص رضایت مشتریان شرکت ایران‌خودرو، طی سال‌های ۹۶ تا کنون به صورت مستمر رشد داشته و در سه ماهه دوم سال ۹۸ با ۱۸ امتیاز صعود نسبت به مدت مشابه به عدد ۷۶۱ رسیده و با کسب این امتیاز برای نخستین بار در بین تمامی خودروسازان اعم از داخلی و وارد کننده به مقام دوم دست یافته است.

وردینی تشریح کرد: در حال حاضر متوسط امتیاز کسب شده در شاخص رضایت مشتریان در سطح کشور عدد ۷۳۷ است و شرکت ایساکو با کسب ۲۴ امتیاز بیشتر از خط میانگین، نشان داده است که اجرای پروژه‌های عارضه‌یابی و برنامه‌ریزی بسیار دقیق و اجرای صحیح آن در راستای ارتقای خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اثربخشی بسیار بالایی داشته است.

وی با اشاره به افزایش روزافزون محدودیت‌های حوزه خدمات پس از فروش همزمان با گسترش دامنه تحریم‌ها افزود: سال ۹۸ به جرات دشوارترین سال برای این صنعت بوده، به همین جهت حفظ و ارتقای رضایت مشتریان بیش از همیشه نیاز به بازبینی فرآیندها، برنامه‌ریزی دقیق، اجرای صحیح و تلاش چند برابری همکاران داشته است؛ از این رو موفقیت حاصل، برای این مجموعه بسیار ارزشمند تلقی می‌شود.

ax khabar1

او در ادامه در خصوص شاخص‌هایی که رشد کلی رضایت مشتریان ایران‌خودرو از خدمات پس از فروش را در پی داشته است گفت: تسریع در نوبت‌دهی نمایندگی‌ها به میزان ۳۳ نمره نسبت به مدت مشابه، افزایش کیفیت تعمیرات به میزان ۲۹ نمره نسبت به سال قبل و کاهش زمان انتظار از پذیرش تا ترخیص به میزان بیش از ۲۰ نمره را می‌توان از علل این جهش برشمرد.

وردینی همچنین از مسایلی نظیر، اجرای پروژه‌های پیگیری مشتریان (فالوآپ)، عارضه‌یابی و بهبود فرآیند پذیرش تا ترخیص، پیگیری و عارضه‌یابی مراجعات تکراری خودروها به شبکه نمایندگی‌ها، کنترل کیفیت تعمیرات انجام شده، افزایش استفاده مشتریان از اپلیکیشن ایساکو به منظور اخذ نوبت و درخواست خدمات امدادی و اجرای طرح‌های فوق‌برنامه در ایام خاص سال را از علل افزایش رضایت مشتریان ایساکو، بر شمرد.

وی در این خصوص ادامه داد: کار گروه خدمات پس از فروش طی چند سال اخیر حداقل دوبار در هفته و با حضور تمام مدیران مرتبط در شرکت ایساکو برگزار می‌شود و در این جلسات تمامی گلوگاه‌ها و رویه‌ها دائما مورد بازنگری قرار گرفته و با مورد پژوهی در خصوص بعضی موارد، فورا در راستای بهبود فرآیند آن گام برداشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *