mehrdad hadadi

روش دریافت رمز دوم پویا برای گوشی های غیر هوشمند

تصویر روز: رییس اداره نرم افزاربانک پاسارگاد اعلام کرد: در سالهای گذشته با گسترش استفاده مردم از اینترنت و همچنین خدمات بانکداری الکترونیک متاسفانه آمار جرایم در این بخش نیز بطور قابل توجهی افزایش داشته است.

مهندس مهرداد حداد در گفت و گوی زنده با برنامه ” تهران من “ رادیو تهران با بیان این مطلب افزود: همزمان با توسعه کسب و کارهای اینترنتی و استفاده فعالان این حوزه از ابزارهای بانکی ، سارقان نیز با استفاده از روش های مختلف از جمله هدایت کاربران به سمت صفحات غیر واقعی و جعلی حساب بانکی افراد را خالی می کنند.

 وی گفت: البته این کار ممکن است از روش های دیگر همچون ارسال ایمیل های جعلی نیز صورت گیرد. بنابراین به مردم توصیه می کنیم تا در حفظ اطلاعات شخصی و بانکی خود مراقبت های لازم را انجام دهند.

روش دریافت رمز دوم  برای دارندگان گوشی های غیر هوشمند

مهندس حداد در ادامه این گفت و گو در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه ارایه خدمات رمز دوم به دارندگان گوشی های غیر هوشمند اظهارداشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در بانک پاسارگاد دارندگان این گوشی های نباید نگران باشند.

وی افزود: دارندگان گوشی های غیر هوشمند می توانند تنها با شماره گیری ۷۲۰*  برای دریافت رمز دوم یک بار مصرف اقدام نمایند. به گزارش تصویر روز وی تصریح کرد: دریافت رمز دوم پویا از طریق شماره گیری ۷۲۰* یکی از ساده ترین روش هایی است که بانک پاسارگاد برای دارندگان گوشی های غیرهوشمند درنظر گرفته است.

راه اندازی نرم افزار مشترک توسط بانک ها

رییس اداره نرم افزار بانک پاسارگاد در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان برنامه ” تهران من ” رادیو تهران در خصوص راه اندازی یک نرم افزار مشترک توسط نظام بانکی بجای نصب نرم افزار تک تک بانک ها گفت: راه اندازی یک نرم افزار مشترک توسط بانک مرکزی به لحاظ تکنیکی قابل انجام است اما بدلیل آنکه رمز یک بار مصرف صرفا توسط بانک صادرکننده کارت تولید می شود، لذا استفاده از این روش ممکن است پیچیدگی های خاصی داشته باشد.

وی همچنین افزود: به منظور سهولت مشتریان در بخش اینترنت بانک و موبایل بانک بانک پاسارگاد ، گزینه ای را تعبیه کردیم تا مشتریان بتوانند با فعال سازی این گزینه، رمز دوم یک بار مصرف خود را دریافت کنند.

هشدار به مشتریان برای حفظ اطلاعات بانکی

رییس اداره نرم افزار بانک پاسارگاد در ادامه ضمن هشدار به مشتریان اعلام کرد: باید این فرهنگ در جامعه گسترش یابد که مردم از اطلاعات بانکی خود بطورکامل محافظت کرده و به هیچ عنوان نباید این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار داد.

مهندس حداد با اشاره به افزایش آمار سوء استفاده های اینترنتی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از سرقت اطلاعات به مشتریان توصیه می شود تا با استفاده از رمز دوم یک بار مصرف از این اقدام سارقان و هکرها جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *