moghimi 1

مدیر عامل ایران خودرو: تحریم ما را خودکفا کرد

تصویر روز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو: تولید خودرو مطابق استاندارد‌های یورو ۵ تا پایان سال در این خودروسازی به ۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

 فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم تولید انبوه خودرو‌ها با استاندارد یورو ۵ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ دستگاه خودرو با استاندارد یور ۵ تولید شده است افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال، همه خودرو‌های تولیدی در ایران خودرو با استاندارد یورو ۵ خواهد بود و خودرو‌های تحویلی به متقاضیان در آینده با همین سطح استاندارد است.
وی گفت: تولید موتور‌ها و خودرو‌های مطابق با استاندارد‌های روز دنیا جزو وظایف ذاتی خودروسازان است.
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به شرایط تحریمی کشور افزود: تحریم ما را خودکفا کرد و موجب شد با دعوت از سازندگان، تمرکز بر ارتقای استاندارد‌ها را آغاز کنیم.
مقیمی اضافه کرد: با ارتقای حوزه کاتالیست در حوزه سخت افزاری، توانستیم موتور‌ها را در سطح استاندارد یورو ۵ به بازار عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه در بحث نرم افزاری با کمک مهندسان داخلی، داخلی سازی را در سطح قابل توجهی انجام دادیم، گفت: از ماه گذشته یکی از موتور‌ها را به تولید انبوه رساندیم و از ۱۵ دی ماه موتور تی یو ۵ نیز با استاندارد یورو ۵ به تولید انبوه خواهد رسید.
مقیمی با اشاره به محدودیت‌ها و الزامات قانونی مبنی بر عرضه همه خودرو‌ها در سال ۹۹ با استاندارد‌های یورو ۵ اضافه کرد: سعی ما بر دستیابی زودتر از موعد به این دانش بود که با همت و مجموعه همکاران خودروسازی، وزارت صنعت و همچنین حوزه‌های مختلف، این امر میسر شد.
مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که هم اکنون امکان تامین سوخت مناسب این خودرو‌ها با استاندارد یورو ۵ را نداریم، گفت: در جلسه امروز ارتقای استاندارد سوخت کشور تا سطح یورو ۵ و اقدام در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.
مقیمی همچنین در پاسخ به این پرسش که با تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ آیا با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود؟ افزود: از محل این ارتقای استانداردی، هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی در این فرآیند گفت: تلاش ما بر این است که ۳۸ نوع محصول کنونی عرضه شده در بازار با همین سطح استاندارد تا پایان اسفند ماه سال جاری به تولید انبوه برسد.
مقیمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ایفای تعهدات همزمان با تولید و عرضه خودرو‌ها با استاندارد‌ها یورو ۵ از سال ۹۹ فراهم است؟ افزود: در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۱ هزار دستگاه خودرو تجاری شده و به متقاضیان تحویل داده شده است البته در بحث تحویل در حوزه حمل، طرحی را مبنی بر فعالیت در روز‌های تعطیل و تحویل خودروی متقاضیان با ارسال پیامک و مراجعه آن‌ها به سایت، راه اندازی کردیم و نزدیک به ۶۰۰ نفر از مردم با مراجعه به سایت، خودرو‌های خود را تحویل گرفتند.
مدیرعامل ایران خودرو در خصوص تولید خودرو‌های جدیدتر و با مصرف سوخت کمتر گفت: این موضوع تکلیف خودروسازان است و نیازمند حمایت همه جانبه و همکاری قوای مجریه، مقننه و بانک مرکزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *