pasargad

ایجاد ۴۵۰ هزار فرصت شغلی توسط گروه مالی پاسارگاد

تصویر روز: مدیرعامل بانک‌ پاسارگاد در چهاردهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهره‌وری از ایجاد ۴۵۰ هزار فرصت شغلی و ۱۱۳ هزار اشتغال مستقیم توسط گروه مالی پاسارگاد خبر داد.
مجید قاسمی، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، در چهاردهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهره‌وری که در تاریخ ۲۷ آذر سال ۱۳۹۸ و در محل دانشگاه خاتم برگزار شد، با اشاره به تعریف آژانس بهره‌وری اروپا از بهره‌وری اظهار داشت: آژانس بهره‌وری اروپا، بهره‌وری را یک دیدگاه فکری می‌داند و به اعتقاد بنده بهره‌‌وری یک امر سخت‌افزاری نیست که با یک ماشین مدرن بتوان آن را انجام داد؛ بهره‌وری یک امر مغزافزاری و حتی بالاتر از آن یک امر قلب‌افزاری است که اگر با هم آمیخته شوند سخت‌افزار نیز به دست می‌آید.

وی به تعریف جالب ژاپن از بهره‌‌وری اشاره و بیان کرد: به حداکثر رساندن استفاده از منابع به صورت علمی و با تکیه بر کاهش حجم تولید، گسترش بازارها، افزایش اشتغال، کوشش برای افزایش دستمزدهای واقعی و بهبود معیارهای زندگی، نگاه متفاوت از مفهوم بهره‌وری است.

‌قاسمی ترکیب تعریف سه موضوع سرمایه‌های انسانی، ارتباطی و سازمانی را در تولید بهره‌وری قابل اتکاء مؤثر عنوان کرد.

وی با اشاره به رتبه ۹۹ ایران در شاخص جهانی رقابت در سطح بهره‌‌وری، به وضعیت نامناسب آماری در بخش بهره‌وری پرداخت و‌ گفت: در بانک‌ پاسارگاد مهم‌ترین سرمایه ما سرمایه انسانی است و آنچه در ترازنامه به آن اشاره شده، سرمایه نیست بلکه دست مایه است، در بانک پاسارگاد بیشترین توجه به آموزش و نظام پایش سلامت سرمایه انسانی وجود دارد، فعالیت‌های دانش‌بنیان، توسعه فناوری محوریت، بهبود روش‌ها و فرآیندها و تعمیم فرهنگ سازمانی در مسیر بهره‌‌وری بانک مورد توجه است.

وی به سرمایه‌انسانی ۳۸۰۰ نفری بانک‌ پاسارگاد اشاره و ابراز داشت: ۹۰ درصد وقت همکاران ما مفید، مثمرثمر و مولد است و فقط حدود ۱۰ درصد، صرف نماز، ناهار و استراحت می‌شود.

‌قاسمی با اشاره به ایجاد ۱۱۳ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۴۵۰ هزار فرصت شغلی در گروه مالی پاسارگاد به فعالیت و اقدامات برخی از این شرکت‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت میدکو با ۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم و بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم اظهار داشت: میدکو یکی از هلدینگ‌های گروه مالی پاسارگاد است که با ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذار در حال اجرای ۳۵ پروژه است که مراحل بهره‌برداری را با توجه به تکنولوژی، دانش‌بنیانی، نوآوری و فناوری را سپری می‌کند.

وی به شرکت بابک مس کرمان با ظرفیت ۵۰ هزار تن تولید مس کاتد نیز اشاره کرد و افزود: این طرح بر اساس یک پتنت و نوآوری بدیع یک کشور غربی اجرا شده است که توسط ما خریداری شده است؛‌ از آنجا که این طرح نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی داشت، صاحب پتنت جرأت یا توانایی این ریسک بالا را نداشت.

وی افزود: ما این تکنولوژی را خریداری کردیم با این شرط که در صورتی که موفق به اجرای آن شدیم و در منطقه منا کسی متقاضی این تکنولوژی بود، با اجازه ما این کار انجام شود.

وی در این باره اضافه کرد: این تکنولوژی، بایولیچینگ است، به این معنا که با تزریق باکتری در ۱۸ راکتور بسیار بزرگ و تولید مس، در عمل کار دو کارخانه بزرگ در مجتمع مس انجام می‌شود و قیمت تمام شده به این دلیل ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به صنعت دیگری که این خاصیت را ندارد، کاهش می‌یابد و محصول نیز با کیفیت بهتری ارایه می‌شود.

به گزارش تصویر روز به نقل از فارس ، مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به تعهد ساخت ۷ هزار تخت بیمارستانی و ۷ شهرک سلامت با پیشرفته‌ترین تجهیزات سلامت ادامه داد: دو میدان نفتی که در خوزستان اخیرا شناخته‌ شد توسط شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در حال اکتشاف و استخراج هستند؛ این شرکت، اولین شرکت تمام ایرانی است که توانسته است در بحث اکتشاف و استخراج، در تورنمنت بین‌المللی از همه رقبا جلو بیافتد و انجام این پروژه را بر عهده بگیرد.

وی در پایان به اشتغال ۸۷ هزار نفر در شرکت بیمه‌پاسارگاد اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱۰۰ نفر در حال اداره شعبه‌های این شرکت هستند و بقیه در حدود ۸۶ هزار نفر به عنوان نمایندگی‌ها و بازاریابان مشغول هستند؛ این همان بهره‌وری است. شرکت بیمه پاسارگاد در بخش‌های بیمه عمر و تأمین آتیه از تمام شرکت‌های بیمه‌ای در کشور موفق‌تر است.

وی ادامه داد: ۴۱۰۰ نفر از بهترین جوانان کشور در شرکت فناپ مشغول به کار هستند، این شرکت بزرگ‌ترین شرکت آی‌سی‌تی کشور است که کربنکینگ بانک‌پاسارگاد را تولید کرده و به ۵ بانک دیگر کشور نیز خدمات ارایه می‌دهد؛ بانک سپه نیز طی یک ارزیابی بسیار دقیق بین شرکت‌های داخلی و خارجی، در نهایت شرکت فناپ را برای تولید کربنکینگ خود انتخاب کرد، در حال حاضر هم که ۵ بانک در این بانک در حال ادغام شدن هستند، مسئولیت ادغام و تأمین کربنکینگ جامع بر عهده فناپ است، امنیت زیاد در بانکداری الکترونیک بانک‌پاسارگاد، جلوگیری از حمله‌های سایبری، ارایه خدمات مختلف مانند ارایه خدمات رمز پویا به سهولت، نمونه هایی از مزیت‌های بانک‌پاسارگاد به دلیل وجود زیرساخت بسیار قوی ارایه شده از سوی فناپ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *