image 600 400

تشکیل کارگروه ویژه برای شناسایی کارگران بیمه نشده

تصویر روز: مدیرکل اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران اعلام کرد:بیش از ۳میلیون ۶۰۰هزار نفر تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران هستند.

به گزارش تصویر روز به نقل از تامین۲۴، وی با اشاره به اینکه یکی از چالش های سازمان‌ تامین اجتماعی تعادل منابع و مصارف است و برنامه های عملکردی در این حوزه به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: مرحله دوم بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب تا ۱۳شهریور سال‌جاری در جریان بود که ۷ هزار و ۸۰۰ درخواست در این حوزه به ثبت رسیده است که حدود ۱۰درصد، خواهان بخشودگی جرائم بودند و در حدود۲۰میلیارد تومان مورد بخشودگی قرار گرفت.

حیدری در ادامه اضافه کرد: وصول مطالبات معوق در سه سطح مدنظر بود که سطح اول زیر ۳ درصد سطح دوم بین ۳ تا ۵ و سطح سوم بالای ۵درصد را شامل می شود.

برگزاری بیش از ۹۰۰جلسه با شرکای اجتماعی
مدیرکل اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران در ادامه نشست امروز گفت: با فعالیت کمیته های وصول مطالبات و با برگزاری بیش از ۹۰۸ نشست، رشد ۱۱۵درصدی وصول مطالبات معوق را شاهد بوده ایم.

وی بیان داشت: با برگزاری تعامل دوسویه با کارفرمایان، موفق به وصول ۲۰۰میلیارد تومان مطالبات معوق یعنی ۱۶درصد بیش از برنامه ریزی مصوب در سال ۱۳۹۸ شده ایم. وی گفت: مصوب مطالبات معوق و جاری اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بیشترین عدد را در سطح کشور شامل می شود.

حیدری در ادامه نشست اظهار داشت: کارگروهی ایجاد شده که کارگاههای با کارگران بیمه نشده را شناسایی می کند که در دو ماه گذشته حدود ۹۴۵ کارگاه شناسایی و حدود۱۸۵۰نفر به تعداد بیمه شدگان این اداره کل اضافه شده است.

9abbaee1 616d 4973 85ad 9ca3ad82c644

اضافه شدن بیش از ۳۳هزار کارگر ساختمانی به بیمه پردازان

حیدری ادامه داد: ۳۳هزار و ۱۱۲بازرسی کارگر ساختمانی تا ۹ ماهه سال انجام شده و در این ارتباط جلوی من غیرحق ها گرفته شده است.

وی با اعلام آمادگی این اداره کل در ارتباط با تحت پوشش قرار دادن بیمه ای کارگران گفت: ۱۳ هزار و ۷۵۲ پرونده سوابق معوق در این اداره کل در ۹ماهه سال ۹۸ بررسی شده و ماهانه ۱۵۲۸پرونده در این حوزه بررسی می شود.

وی ادامه داد: صدور و تجدید بیش از ۲میلیون دفترچه بیمه شدگان در شعبات این اداره کل در سالجاری صورت گرفته است. حیدری با اشاره به اینکه اقدامات در ۱۵شعبه بصورت آنلاین مورد پایش قرار می گیرد، گفت:تهیه الگوریتم طرح غیرحضوری و مکانیزه رسیدگی به مطالبات معوق در حال انجام است.

حیدری خاطرنشان کرد: نظارت بر دستمزدهای واقعی و غیر واقعی از دستور کارهای همیشگی اداره کل غرب است و کنترل این موارد را مورد توجه داریم.

729f234d e054 4e30 8b90 a0c926c1f837
وی بیان داشت: ساخت نرم افزار رباتیک در جهت انتقال پرونده ها انجام شده و در زمان و سرعت انتقال پرونده ها در این اتفاق بسیار مهمی صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران در ادامه نشست اظهار داشت: تفویض اختیار اعطای مجوزهای وصول ایام طرح پزشکان و پیراپزشکان و افزایش ضریب پوشش بیمه ای اقدامات بازاریابی رو اطلاع رسانی را در سال‌جاری در دستور کار داریم.

حیدری اضافه کرد: طرح پویش در اداره کل غرب راه اندازی شده است که همکاران ما در راستای انجام کارها به تمام دستورالعمل ها و بخشنامه های دسترسی آنلاین دارند.

حیدری در خاتمه گفت: ملاقات های عمومی با جامعه هدف را یک روز در هفته در دستور کار داریم و در حوزه های جغرافیایی شعب در سطح تهران این مهم را انجام می‌دهیم.

bd3edcdc 55d1 4ecc b0a5 4639b7af89f5

شایان ذکر است نشست بررسی کمیسون نظارت بر امر بیمه استان تهران با حضور اعضای کمیته نظارت بر بیمه و درمان سازمان تامین‌اجتماعی، فعالان کارگری و بازنشستگی در اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *