mohammadi.bours

نوسانات بازار سرمایه، مقطعی است

تصویر روز: تحولات هفته گذشته در بازار‌های مالی دنیا نوساناتی ایجاد کرد، اما تاثیرپذیری ها، ناشی از عوامل کوتاه مدت روانی است و در بلندمدت اصلاح می‌شود.

به گزارش صدا و سیما؛ رئیس سازمان بورس پس از برگزاری جلسه شورای عالی بورس و در جمع خبرنگاران گفت: تحولات هفته گذشته در بازار‌های مالی دنیا تاثیرگذار بود و نوساناتی ایجاد کرد، اما تاثیرپذیری ها، ناشی از عوامل کوتاه مدت روانی است و در بلندمدت اصلاح می‌شود.
شاپور محمدی افزود: سرمایه گذاران نباید به شایعاتی که توسط برخی از رسانه‌ها و به صورت جهت دار در خصوص بازار سرمایه منتشر می‌شود توجه کنند و باید اخبار را از مجاری رسمی دنبال کنند.
وی ادامه داد: بازار سرمایه ایران در سال‌های اخیر سودآوری بسیار خوبی داشته و عملکرد ۱۱۰ درصدی را از ابتدای سال تاکنون از خود نشان داده است.
محمدی گفت: نوسانات اخیر بازار سرمایه قابل پیش بینی بود، اما در حال حاضر خرید افراد حقیقی بر خرید‌های حقوقی پیش گرفته است و این نشان از اطمینان بالای سرمایه گذاران به بازار سرمایه دارد.
وی افزود: کسانی که به صورت بلندمدت در بازار سرمایه حضور دارند از این نوسانات متضرر نشده اند چرا که پیشتر سود مناسبی داشتند و در چند روز گذشته تعدیلاتی در سودشان صورت گرفت که این موضوع نیز جبران خواهد شد.
رئیس سازمان بورس گفت: بر اساس مصوبه امروز شورای عالی بورس در نخستین جلسه هیات مدیره، دامنه نوسان نیز از دو به پنج درصد افزایش خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *