zarif

ظریف: بانک پاسارگاد در هند شبه می زند

تصویر روز: وزیر امور خارجه اعلام کرد: بانک پاسارگاد قرار است در هند شعبه داشته باشد و اجازه تأسیس شعبه در این کشور گرفته شد

به گزارش تصویر روز به نقل از ایرنا ، محمد جواد ظریف با بیان این مطلب افزود: با اشاره به تلاش برایاین اقدام به منظور تسهیل انجام امور اقتصادی میان ایران و هند انجام خواهد شد.

وی درباره توافقات انجام شده برای تسهیل فعالیت های اقتصادی میان دو کشور ایران و هند، عنوان کرد: با نخست وزیر هند جلسه خوبی داشتیم و ایشان راجع به روابط ایران و هند نگاه مثبتی داشتند. امروز نیز با وزیر خارجه این کشور صبحانه کاری داشتیم و به گفته تجار و بازرگانان، مهمترین مشکل، تبادل پول و خرید نفت از ایران است.

وی افزود: برای حل مشکل تبادل پول، روش های متفاوتی همچون تهاتر و پول ملی وجود دارد. ضرورت دارد بخش خصوصی و دولتی نسبت به استفاده از پول ملی و عدم توجه به پول های بین المللی برای معاملات، توجه بیشتری داشته باشند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هنوز ایراداتی همچون تفاوت قیمت و سایر مشکلات وجود دارد که باید با همکاری دولت ها و بخش خصوصی این مسأله حل شود. حل این مشکل یک مسأله راهبردی است و حاکمیت دلار آمریکا بر معاملات کشورهای دنیا را باید بتدریج خدشه دار کرد.

ظریف یادآور شد: بانک پاسارگاد قرار است در هند شعبه داشته باشد و اجازه تأسیس شعبه در این کشور گرفته شده و باید مشکل سرمایه را حل کنیم و صحبت هایی شده که از دارایی های ایران برای سرمایه اولیه این بانک استفاده شود. پیشنهاد کردیم یک بانک هندی نیز شعبه ای در چابهار داشته باشد تا بتوان این مشکلات را حل کرد.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه برای دیدار با تجار و بازرگانان ایرانی و هندی و گفت وگو با مقامات محلی، وارد بمبئی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *