moghimi 1

آخرین اخبار از واگذاری های ایران خودرو

تصویر روز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این خودروساز در سه ماه گذشته بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو را به مردم تحویل داده است.

فرشاد مقیمی در سومین نشست مدیران ایران خودرو با زنجیره ساخت و تأمین، با عنوان گردهمایی جهادگران عرصه تولید و خودکفایی افزود: این موفقیت در سه ماه سوم امسال در حالی اتفاق افتاده است که در نیمه نخست امسال توانستیم ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم.

وی اضافه کرد: در زمان بحران در صنعت خودرو و قطعه سازی، ۱۰۰ هزار نفر در صنعت قطعه سازی، شغل خود را از دست داده بودند، ۱۹۰ هزار دستگاه خودرو تعهد داشتیم، تولید کاهش یافته و نقدینگی به صفر رسیده بود و ۵۶۱ چک برگشتی معادل هزار میلیارد تومان بر روی دست ایران خودرو مانده بود، اما اکنون خودرویی در کف کارخانه نداریم که بیش از یک ماه از تولید آن گذشته باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: هم اکنون به تولید روزانه بیش از دو هزار دستگاه خودرو رسیده ایم و بنا داریم تولید خودرو و هم تحویل آن را روزانه به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه برسانیم.

آقای مقیمی تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را از برنامه‌های آینده گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد و افزود: برای تحقق این برنامه تولیدی، قطعه سازان باید آماده باشند ضمن اینکه بنا داریم سال آینده ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را به کشور‌های هدف صادر کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین گفت: با رونق گرفتن تولید در این گروه صنعتی، هم اکنون هیچ کالای مانده در گمرک نداریم بلکه هر چه موجودی در گمرک داشتیم ترخیص کردیم و به مصرف تولید رساندیم.

آقای مقیمی جلوگیری از ورود قطعات بی کیفیت به خطوط خودروسازی را یکی از ممنوعیت‌ها در مجموعه ایران خودرو بیان کرد و افزود: حتی اگر تولید خودرو متوقف شود اجازه ورود قطعات بی کیفیت به خط تولید را نمی‌دهیم البته در این صورت آن‌هایی که زمینه توقف تولید را فراهم کردند هزینه‌های خط تولید را خواهند پرداخت.

آقای علی وحدت مدیرعامل صندوق شکوفایی و نوآوری نیز در این همایش با بیان اینکه شرکت‌های قطعه ساز دانش بنیان نقش مهمی در تأمین قطعات حساس خودروسازان داشته اند گفت: به منظور حمایت از این شرکت‌ها ۲ هزار میلیارد تومان، مستقیم و هزار میلیارد تومان نیز در قالب تضامین قابل ارائه به بانک‌ها به این شرکت‌ها کمک شده است.

همچنین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه نشست مدیران ایران خودرو با قطعه سازان در جمع خبرنگاران از داخلی سازی ۵۰ قطعه هایتک وارداتی در این خودروسازی خبرداد.

آقای مقیمی افزود: هشت قطعه از قطعات مهم خودرویی توسط مجموع وزارت دفاع داخلی سازی شده و در اختیار ایران خودرو قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در موضوع تسویه مطالبات قطعه سازان، با تمهیداتی، هزار میلیارد تومان از تسویه ۱۲۰ روزه به قطعه سازان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی گروه صنعتی ایران خودرو ۹ هزار میلیارد تومان است گفت: بنا داریم تا پایان سال آینده این بدهی را به صفر برسانیم ضمن اینکه بازه‌های تسویه با قطعه سازان به تدریج از ۱۲۰ روز به ۶۰ روز و کمتر کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *