macron

دستور مکرون برای مصادره انبارها و ماسک‌های پزشکی

تصویر روز: “امانوئل مکرون” رییس جمهوری فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که دولت تمام انبار و تولید ماسک‌های بهداشتی را بدنبال انتشار ویروس کرونا مصادره کرده است.

به گزارش روزنامه پاریس مچ، این خبر درحالی منتشر می شود که فرانسه روز سه‌شنبه از جان باختن یک مورد جدید مبتلا به ویروس کرونای جدید خبر داد تا شمار جانباختگان در این کشور به چهار نفر برسد.

فرانسه در کنار ایتالیا محدودیت‌هایی را برای تجمعات در نظر گرفته‌اند و هجوم مردم برای خرید ماسک و ژل ضدعفونی، باعث نایاب شدن این اقلام پزشکی شده است.

همه سفرهای آموزشی مدارس فرانسه به خارج از کشور و همچنین رویدادهای فرهنگی این کشور لغو شده اند. تاکنون دست کم ۱۳۰ مورد ابتلاء به ویروس کرونا در فرانسه شناسایی شده و به این ترتیب، فرانسه در کنار آلمان و ایتالیا به یکی از کانون های اصلی ویروس کرونا در اروپا تبدیل شده است.

از میان ۱۳٠ فرد مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه ١۲ تن بهبود یافته‌اند، چهار نفر جان خود را از دست داده اند، ١١۶ نفر دیگر بستری شده‌اند و حال ٩ تن از بستری شدگان وخیم گزارش می‌شود.

ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه نیز در این باره گفته است که هدف دولت کُند کردن شیوع ویروس کرونا در مرحلۀ اپیدمی شدن آن است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار و اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر/ دی ماه) در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به سرعت در کشورهای جهان در حال گسترش است و همین امر سبب شده است که سازمان بهداشت جهانی در این خصوص وضعیت فوق العاده اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *