pelak.1

مردم نگران تعویض پلاک خودرو نباشند

تصویر روز: فرمانده پلیس راهور اعلام کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا، مدارک خرید و فروش بین طرفین معامله تا ۱۵ اردیبهشت اعتبار دارد.

به گزارش تصویر روز صدا و سیما فرمانده پلیس راهور کشور در حاشیه بازدید از مرکز شماره گذاری میثم گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز شماره گذاری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمامی مدارک خرید و فروش بین طرفین معامله و قول نامه‌ها تا ۱۵ اردیبهشت اعتبار دارد.
سردار سید کمال هادیانفر گفت: همچنین رانندگان خودرو‌هایی که معاینه فنی شان به اتمام رسیده یا اعتبار گواهینامه آن‌ها منقضی شده است نیاز به تمدید تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده ندارند و می‌توانند تردد کنند و جریمه هم نخواهند شد.
وی افزود: تعطیلی مراکز شماره گذاری در درجه اول بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونای هر استان است و اگر مراکز تعویض پلاک هر استانی تعطیل شد به مردم توصیه می‌شود به مراکز استان‌های مجاور مراجعه نکنند.
سردار هادیانفر گفت: البته فرماندهی محترم نیروی انتظامی پیگیر این موضوع بوده و از هیئت دولت در خصوص تعطیلی مراکز تعویض پلاک خودرو سوال کرده است و منتظر پاسخ هستیم.

تمدید اعتبار گواهینامه‌های فاقد اعتبار تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹
رئیس پلیس راهور ناجا: گواهینامه افرادی که تاریخ اعتبارش امروز تمام می‌شود تا ۱۵ اردیبهشت سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا معتبر است.
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در حاشیه بازدید از مرکز شماره گذاری خودرو گفت: شهروندان برای تعویض گواهینامه نیازی به مراجعه به مراکز پلیس ندارند.
وی گفت: در بحث معاینه فنی خودرو‌ها نیز تمامی رانندگانی که معاینه فنی خودروشان امروز به اتمام می‌رسد در سراسر کشور اعلام کرده ایم که تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده اعتبار دارد و نیاز به مراجعه به مراکز معاینه فنی و تمدید آن ندارند و می‌توانند با همان معاینه فنی تردد کنند و جریمه هم نخواهند شد؛ از فردا (پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه) دوربین‌های ما برای نداشتن معاینه فنی خودرو‌ها را جریمه نخواهند کرد.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مشکل دیگر ما در بحث ستاد‌های ترخیص است که مراجعان زیادی دارد، افزود: ان شاء الله تا اوایل هفته آینده این مراکز ترخیص را به گونه‌ای برنامه ریزی خواهیم کرد که شهروندان در مرحله نخست برای ترخیص خودرو ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند و هیچ مراجعه‌ای به مراکز ترخیص نخواهیم داشت.
وی گفت: در بحث ثبت نام در آموزشگاه‌های رانندگی نیز فرآیند ثبت نام در این آموزشگاه‌ها هنوز انجام می‌شود، اما ابلاغ کرده ایم که کلاس‌ها تعطیل هستند و هیچ آزمون آیین نامه در سراسر کشور برگزار نمی‌شود و تنها آزمون عملی از کسانی انجام می‌شود که در آیین نامه قبول شده اند و اشتیاق گرفتن گواهینامه دارند.

ادامه فعالیت مراکز شماره گذاری با تصمیم ستاد مقابله با کورونای هر استان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ادامه فعالیت مراکز شماره گذاری با تصمیم ستاد مقابله با کرونای هر استان است و ما تابع تصمیم گیری ستاد هستیم.
سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه بازدید از مرکز شماره گذاری خودرو با بیان اینکه بخش جدی ما موضوع مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری است، افزود: اکنون ۴۴ مرکز تعویض پلاک اصلی در کشور و ۴۰۰ مرکز دیگر در سراسر استان‌ها و شهرستان‌ها داریم که ابلاغ دولت این است که به مردم خدمات داده شود تا مردم بتوانند در این روز‌های پایانی سال از این خدمات بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: البته به روسای مراکز ابلاغ کرده ایم که تمهیدات لازم برای رعایت بهداشت فردی صورت گیرد که هر روز و هر شب بحث گندزدایی و ضدعفونی کردن سیستم‌ها نظیر دستگاه‌های نوبت‌دهی و … توسط همکاران انجام می‌شود تا آسیب کمتری در ارائه خدمات داشته باشیم.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مردم تا انجا که ممکن است در این روز‌ها به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند، گفت: افرادی که وکالت دارند، می‌توانند نقل و انتقال وسایل نقلیه را به سال آینده موکول کنند که در سال آینده مسلما وضعیت بهداشتی بهتر خواهد شد و می‌توانند خدمات خود را در سال جدید دریافت کنند.
وی افزود: برغم کمبود امکانات، ضدعفونی کردن برخی از بخش‌ها که مراجعه کنندگان با آن سیستم‌ها بیشتر سروکار دارند، انجام می‌شود، اما یک سری از اقدامات به صورت تخصصی است مانند تب سنجی که کار پلیس نیست و این مسئولیت سایر دستگاه هاست.
سردار هادیانفر با بیان اینکه تعطیلی مراکز شماره گذاری در درجه اول بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونای هر استان است، افزود: اکنون مشکلی که وجود دارد این است که اگر مراکز تعویض پلاک هر استانی تعطیل شود مردم به استان‌های مجاور مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه به مردم توصیه می‌شود به مراکز استان‌های مجاور مراجعه نکنند، ادامه داد: وقتی مرکز تعویض پلاک قم چند روز تعطیل شد متاسفانه هموطنان به تهران مراجعه کردند و گیلان که تعطیل شد به ساری مراجعه کردند؛ ساری تعطیل شد به گرگان رفتند که چنین مشکلاتی را داریم، لذا خواهش می‌کنیم مردم مراجعه نکنند و تا زمان بهبود شرایط، در استان خود بمانند.
سردار هادیانفر با بیان اینکه به پلیس راهنمایی و رانندگی استان ابلاغ کرده‌ایم که نحوه ادامه فعالیت مراکز با ستاد مقابله با کرونای هر استان است، گفت: اکنون ستاد مقابله با کرونای هر استان تشخیص بدهد که مراکز شماره گذاری تعطیل شود، ما تابع هستیم و ابلاغ کرده ایم که بلافاصله باید تعطیل شود و تصمیم گیری در این خصوص را برعهده ستاد گذاشته ایم.
وی افزود: اکنون در ۱۱ استان کشور مراکز تقریبا تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، اما در خصوص کلانشهر‌هایی مانند تهران تاکید بر این بود که خدمات ارائه شود. البته فرماندهی محترم نیروی انتظامی پیگیر این موضوع بوده و از هیئت دولت در خصوص تعطیلی مراکز تعویض پلاک خودرو سوال کرده است و منتظر پاسخ هستیم.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به اینکه ساعت کاری ۸ صبح تا ۱۳ به استان تهران و سایر استان‌های کشور ابلاغ شده است، با این وجود ساعت کار مراکز پلیس را در تهران به ۱۷ افزایش دادیم تا مردم با تنظیم وقت به گونه‌ای به مراکز مراجعه کنند که ازدحام صورت نگیرد تا بتوانند خدمات را بدون آسیب دریافت کنند.
وی افزود: البته ابلاغ کرده ایم تمام کسانی که خریدار خودرو هستند با همان پلاک خودرو تا ۱۵ فروردین می‌توانند بدون محدودیت تردد کنند و نیازی به تعویض نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *