azari jahromi.3

اختصاص۲۰ گیگ اینترنت رایگان برای معلمان

تصویر روز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بسته رایگان ۲۰ گیگی برای معلمان از پنجم فروردین فعال می‌شود که تا خرداد ماه این بسته قابل استفاده است.

به گزارش تصویر روز محمدجواد آذری جهرمی در مصاحبه با صدا و سیما، در پاسخ به سوالی درباره مهمترین برنامه وزارتخانه متبوع اش در سال ۹۹، افزود: مهمترین برنامه ریزی امسال، ادامه مسیر تحول دیجیتال است که هدفگذاری آن در شورای عالی مجازی صورت گرفت و امسال توسعه اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی را در دستور کار خواهیم داشت.
وی گفت: از دیگر برنامه‌های ما تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات است که جزو مصوبات سال ۹۸ دولت و همچنین شورای عالی فضای مجازی بوده است.

وزیر ارتباطات، به برنامه‌های بخش فضایی اشاره کرد و گفت: ماهواره‌های متعددی در انتظار پرتاب هستند که تلاش می‌کنیم زنجیره آن کامل شود و در این بخش امسال دستاوردهایمان به ثمر خواهد نشست.
آقای آذری جهرمی، توسعه اشتغال و کسب و کار‌های فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های امسال خواند و گفت: به گونه‌ای باید عمل کنیم تا خدماتمان در عرصه فضای مجازی با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا چه تصمیمات دیگری برای تحقق هرچه بیشتر شعار درخانه بمانیم و تسهیلات بیشتر به مردم دارید؟ افزود: این بیماری پدیده فراگیر در حدود ۱۶۰ کشور جهان است و در اکثر کشور‌ها شبکه‌های ارتباطی دچار کندی شده است.

وزیر ارتباطات گفت: ما در این خصوص تلاش‌های گسترده‌ای کردیم و با تلاش به بخش خصوصی و اپراتور‌ها از دو هفته پیش مصرف پهنای باند به حدود چهار هزار گیگابایت در ثانیه رسید که این میزان در سال ۹۲ حدود ۷۳ گیگابایت بود و ما اکنون به چهارهزار گیگابایت رسیده ایم و قبل از شیوع بیماری کرونا این رقم دو هزار و ۶۰۰ گیگابایت بود که جهت قابل توجهی به حساب می‌آید.
آقای آذری جهرمی همچنین گفت: در همین مدت ظرفیت سرویس‌های داخلی به حدود دو هزار و ۵۰۰ گیگابایت در ثانیه رسیده است یعنی مجموعه شبکه ما شش و نیم ترابایت در ثانیه را مدیریت می‌کند.
وی در ادامه گفت: در بحث خدمات آموزش از راه دور و خرید اینترنتی و سلامت مردم در طرح مهم بسیج ملی سلامت بخش مهمی از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد که در این ایام، سرگرمی‌های مردم هم از این شبکه است.

وزیر ارتباطات گفت: مهمترین دغدغه ما اکنون بالا بردن ظرفیت شبکه است و از مجموعه ۱۴ هزار مرکز مخابراتی ثابت ۴۰ نقطه، مشکل پهنای باند دارد که این عدد در ابتدای شیوع کرونا دو هزار نقطه بود و ما تلاش می‌کنیم در همین ایام مشکل این ۴۰ نقطه را نیز برطرف خواهیم کرد.
آقای آذری جهرمی در همین ارتباط از همکاری شرکت‌های اینترنت ثابت قدردانی کرد و گفت: این شرکت‌ها از بخشی از درآمد خود گذشته اند و بخشی را هم دولت متقبل شد که با مردم همراهی کند.
وی همچنین گفت: برخی شرکت‌ها به جز یک شرکت خدماتش را برای هفته اول عید تمدید کرد که از همه آن‌ها و حتی از آن یک شرکت هم که راهبرد اقتصادی اش بود تشکر می‌کنم.

وزیر ارتباطات گفت: در این روز‌ها اپراتور‌های تلفن همراه گسترش شبکه‌های شان را با جدیت به پیش می‌برند و ما ۵ فروردین بسته هدیه رایگان ۲۰ گیگی را برای معلمان فعال می‌کنیم که تا خرداد ماه قابل استفاده است.
آقای آذری جهرمی گفت: برای دانشگاه‌ها نیز خدمات آموزشی از راه دور را رایگان کردیم و ۹۰ سایت را هم که در حوزه خرید مردم فعالیت می‌کنند با معرفی وزارت صنعت رایگان کردیم.
وی ادامه داد: ما همه انرژی مان را گذاشته ایم و اگر شبکه با کندی مواجه است مردم ما را ببخشند و در روز‌های آینده کیفیت شبکه ارتقا خواهد یافت و ما در این روز‌ها تعطیلی نداریم و تمهیدات بیشتری برای زندگی مردم در فضای مجازی در منازل فراهم خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات در سال ۹۹ چه عیدی به مردم خواهد داد؟ گفت: ما اگر وظایف مان را درست انجام دهیم بهترین عیدی برای مردم است و ما انصافا در محدودیت‌های شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از مشکلات را ناشی از محدودیت‌هایی می‌دانیم که امیدواریم مسئولان حوزه فضای مجازی با همدلی کنند و دور یک میز دوباره بنشینیم تا محدودیت‌هایی که برای مردم آزاردهنده است برطرف شود.
آقای آذری جهرمی گفت: مردم از ما و از دستگاه قضایی و از شما خبرنگاران در خصوص رفع این محدودیت‌ها همیشه مطالبه می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در این مسیر تجدیدنظری داشته باشیم تا شرایط برای استفاده بهتر از شبکه‌ها فراهم شود.
وی گفت: ما فقط در این عرصه موثر نیستیم و همه مسئولان ذیربط باید به وحدت و همدلی برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *