gorjestan

بازدید از گرجستان و شهرهای تفلیس و باتومی

تصویر روز: کشور زیبا و سرسبز گرجستان در شرق دریای سیاه قرار گرفته و دارای آب و هوای معتدل و مطلوب است .

تنوع آب و هوایی در این کشور گردشگران بسیاری را به این سمت کشانده است و همه این ها به لطف  رشته کوههایی که در میان مرز گرجستان و کشور روسیه قرار گرفته و همچون سدی از این کشور در برابر سرمای وحشتناک سیبری محافظت می کنند . ارتفاعات و رشته کوههای متعدد در حدود دو /سوم خاک این کشور را اشغال نموده و باعث شده ورزشکاران بیشماری برای استفاده از این طبیعت خدادادی راهی این مکان شوند .همچنین گرجستان دارای زیباترین سواحل دریای سیاه است که خود مکان مناسبی برای گذران تابستانی داغ است .

ساحل سحر آمیز باتومی:

همانطور که گفتیم تور گرجستان قیمت لحظه آخری دارای سواحلی زیبا و دیدنی است و این مناطق ساحلی از دیرباز مورد علاقه و توجه گردشگران بیشماری بود و اغلب در فصل تابستان مملو از مسافر است  . اما سواحل باتومی دارای خاصیت های شگفت انگیزی است که به آن لقب ساحل سحر آمیز یا ساحل مغناطیسی داده می شود . به عقیده بومیان منطقه شنا کردن در آبهای این منطقه و یا آفتاب گرفتن بر روی شن های این  سواحل تمامی امراض را برطرف می نماید.  همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده دانشگاه اورکی گرجستان ترکیبات ماسه های این ساحل حاوی مواد معدنی منحصر بفردی است که سبب رفع و درمان بیماریهای مختلفی نظیر مشکلات قلبی ، عروقی و عصبی خواهد بود. گذشته از اینها این سواحل دارای چشم اندازی زیبا از کوههای سرسبز و آبهای بیکران است که چند روز اقامت در آن لذت بخش و فراموش نشدنی خواهد بود.

تاریخ و فرهنگ غنی کشور گرجستان:

باستان شناسان و تاریخ دانان معتقدند ردپای انسان‌های اولیه در منطقه قفقاز ، و در کشور گرجستان به چشم می خورد که پیشینه آنها به دوران پارینه‌سنگی باز می گردد و در گستره وسیعی از این سرزمین سکونت داشته اند. که یکی از اصلی ترین سکونتگاههای آنها در یاشتخوا ، محلی در نزدیکی سوخومی کنونی بوده است .

این کشور در طول تاریخ توسط  امپراتوری های گوناگونی اداره می شد که هر کدام از آنها قسمتی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین را شکل داده اند. مادها، هخامنشیان، ساسانیان و صفویان بخشی از این حکمرانان بوده اند .

همچنین امپراتوری های روم ،عثمانی و شوروی نیز در دورانهای مختلفی بر این سرزمین سیطره داشته اند . لازم بذکر است کشور گرجستان در دوران قاجار بخشی از قلمرو ایرانیان بود که پس از انعقاد قرارداد گلستان به کشور شوروی واگذار گردید.

جشن های باشکوه گرجستان :

مردمان این سرزمین مردمانی شاد و زنده دل هستند که به تاریخ و فرهنگ خود می بالند و سالانه جشنهای ملی و مذهبی خود را بسیار باشکوه برگذار می کنند . جشن های سال نو میلادی که از پانزدهم دسامبر تا پانزدهم  ژانویه ادامه دارد یکی از بزرگترین آنهاست  . پس از آن جشن علیلو دقیقا پانزده روز پس از سال نو میلادی برگزار می گردد که ریشه ملی دارد و با برپایی کارناوالهای سنتی و رقص و شادی همراه است . مردم شهر در این روز لباس های محلی به تن دارند و به صورت جمعی در حال شادی هستند . و پس از ان جشن پاک نیز برای این مردمان دارای اهمیت بسیاری است که سالانه پیش از سال نو میلادی ، و به بهانه برکت خواهی و سبز کردن سبزه برگزار می شود. همچنین جشن تخم مرغ رنگ کردن نیز مصادف با سال نو و عید نوروز ایرانیان است بسیار گرامی داشته می شود. و با شروع بهار  و در فصل گل ، جشن بزرگ گل برگزار می گردد که یکی از با شکوه ترین و زیبا ترین جشن ملی است و همزمان با جشن گل رز و انقلاب مخملی خواهد بود.

بازدید از شهر زیبا و تاریخی تفلیس:

شهر تفلیس لقب عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز را دارد که با بازدید از دیدنی های منحصر بفرد در این شهر این لقب را لایق آن خواهید دانست . رودخانه زیبا و خروشان متکواری دقیقا از وسط این شهر عبور می کند که زیبایی تفلیس را دو چندان نموده است و مناظر زیبایی را پدید آورده است  . همچنین این شهر پنج دریاچه زیبا را در خود جای داده است که قابل شنا کردن و قایق سواری هستند . از همه مهمتر آثار تاریخی باشکوهی در این شهر به چشم میخورد که دیدن آنها بسیار لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود. و وجود تندیس های هنری تفلیس را به موزه ای دیدنی تبدیل کرده است. قیمت تور کیش سفر باتو را رزرو کنید.

شهر سنگی اوپلیستیخه:

شهر سنگی اوپلستیخه از جمله مکان های تاریخی و بسیار پر طرفدار در این کشور است که بزرگترین شهر سنگی دنیا نیز محسوب می گردد که به آن معبد خدایان نیز می گویند. با ورود به این مکان باقی مانده های از دین پیکانیزم  به چشم می خورد که  قدیمی ترین سد جهان ، داروخانه ، بازار، آمفی ﺗﺌﺎتر ، کلیسای سن جورج ، معابد، زندان، سیاه چال و کارگاه شراب سازی تنها بخشی از این آثار ارزشمند تاریخی و باستانی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *