baran.6

ورود سامانه بارشی از جنوب کشور

تصویر روز: کارشناس هواشناسی اعلام کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق نیمه شرقی، مرکز و شمال کشور، فردا هم باید منتظر ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب ایران باشیم.

خانم معصومه احمدی در گفتگو با صداوسیما اظهار داشت: آخرین اطلاعات از نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی همچنان در بیشتر مناطق نیمه شرقی، مرکز و شمال کشورمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بر این اساس در مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور؛ باران و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ را پیش بینی می‌کنیم.
وی گفت: پیش بینی می‌کنیم اوج و شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی حتی شمال خراسان جنوبی باشد و احتمال وقوع آبگرفتگی در معابر عمومی و جاری شدن روان آب وجود دارد.
خانم احمدی افزود: براساس پیش بینی‌ها برای فردا یک سامانه بارشی جدید از سمت جنوب وارد کشورمان می‌شود و گستره فعالیت آن به کل مناطق جنوبی و شرقی کشور می‌رسد. همچنین شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، جزایر جنوبی کشور، خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش‌های شرقی کشور خواهد بود.
کارشناس هواشناسی افزود: برای روز جمعه نیز این سامانه بارشی در شرق و مناطق جنوبی و همینطور بسیاری از بخش‌های دیگر کشورمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، روز جمعه دوباره یک سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و بخش‌های غربی وارد کشورمان می‌شود.
وی تاکید کرد: شرایط ماندگاری هوای نسبتا سرد را در بیشتر مناطق نیمه شمالی و شرقی کشورمان خواهیم داشت و وزش باد مهم ترین پدیده‌ای است که به همراه بارش در مناطق شرقی پیش بینی می‌شود.
خانم احمدی در پایان خاطر نشان کرد: امروز آسمان پایتخت را در برخی ساعات نیمه ابری و برای عصر امروز همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌کنیم و دمای هوا نیز در گرم ترین زمان به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *