majles.1

مجلس دهم تا ۳۱ اردیبهشت جلسه دارد

تصویر روز: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم تا ۳۱ اردیبهشت با در نظر گرفتن اولویت‌ها و نیاز‌های کشور تشکیل جلسه می‌دهد و پس از آن در هفته اول خرداد مجلس یازدهم آغاز به کار می‌کند.

به گزارش صدا و سیما،  اسدالله عباسی در پایان نشست هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صحن علنی مجلس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان تشکیل جلسه خواهد داد افزود: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هر هفته به مدت سه ساعت در صحن علنی جلسه خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه نمایندگان در صحن علنی نطق هم خواهند داشت گفت: در جلسه امروز هیات رئیسه مقرر شد چهار یا پنج موضوع اصلی و محوری در قانونگذاری در اولویت صحن باشد؛ بر این اساس ادامه تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون اصلاح نظام بانکی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و همچنین لایحه مربوط به مناطق آزاد در اولویت دستور کار صحن علنی مجلس خواهد بود.
وی ادامه داد: در بُعد نظارتی هم جلساتی در کمیسیون‌ها با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود. همچنین کمیسیون‌های تخصصی مجلس براساس اولویت‌ها و وضعیت کشور تشکیل جلسه می‌دهند؛ مثلاً کمیسیون آموزش با توجه به ضرورت تعیین تکلیف از سرگیری فعالیت محیط‌های آموزشی لازم است که با وزراء و مسئولان ذیربط تشکیل جلسه بدهد. همچنین تشکیل جلسات در کمیسون‌های صنایع، اقتصاد و کشاورزی در اولویت است.
آقای عباسی با تشریح جزئیات جلسه امروز هیات رئیسه مجلس گفت: مقرر شد بحث سلامت و اقتصاد هم در دستور کار نمایندگان مجلس باشد چرا که مشخص نیست اعتباری که در بخش سلامت در نظر گرفته شده فقط شامل حوزه بهداشت و درمان است ویا در بخش‌های حمایتی هم قابل استفاده است.
این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین از امکان تجدید نظر در حقوق کارگران خبر داد و گفت: همکاران پیشنهاد دادند درباره حقوق کارگران در سال ۹۹ بحث و بررسی صورت بگیرد؛ کمیسیون اجتماعی باید نظر تخصصی در این باره را به هیات رئیسه اعلام کند و هیات رئیسه موضوع را با حضور نمایندگان وزارت صنعت، اقتصاد، کار و نمایندگان کارفرمایان و کارگران در دستور کار قرار دهد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون دو سوم نمایندگان منتخب در دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده در مجلس حاضر شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *