France Flag

کاهش ۸ درصدی رشد اقتصادی فرانسه

تصویر روز: رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت میزان کاهش تولید ناخالص داخلی فرانسه امسال دست کم هشت درصد در مقیاس سالانه خواهد بود.

به گزارش صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس ، رئیس بانک مرکزی فرانسه در گفتگو با یک نشریه فرانسوی زبان گفته است میزان کاهش تولید ناخالص داخلی فرانسه امسال دست کم هشت درصد در مقیاس سالانه خواهد بود.
فرانسوا ویلروا دو گالو رئیس بانک مرکزی فرانسه درگفتگو با نشریه ژورنال دو دیمانش که روز‌های یکشنبه هر هفته منتشر می‌شود اعلام کرد شیوع بیماری ویروس کرونا ۲۰۱۹، (کووید-۱۹)، قرار است تولید ناخالص داخلی این کشور را امسال متناسب با مدت زمان ادامه // طرح دو// کاهش قرنطینه و مقررات در خانه ماندن تا از سرگیری کامل رشد اقتصادی دست کم هشت درصد کاهش دهد.
به گفته این اقتصاددان فرانسوی بحران کنونی در نوع خود بی سابقه است و نسبت به بحران مالی و اقتصادی که در گذشته تجربه کرده ایم شدیدتر است. از همین رو تولید ناخالص داخلی امسال دست کم هشت درصد کاهش خواهد یافت.
رئیس نهاد تنظیم کننده سیاست‌های مالی، ارزی و اعتباری فرانسه در همین باره خاطر نشان می‌کند هر ۱۴ روزی که قرنطینه و مقررات در خانه ماندن در این کشور ادامه پیدا می‌کند از میزان تولید ناخالص داخلی آن، یک و نیم درصد کاسته می‌شود و تقریبا به همین میزان به میزان کسری بودجه کشور افزوده می‌شود.
از سوی دیگر با برداشته شدن قرنطینه و مقررات در خانه ماندن از تاریخ ۱۱ ماه مه به یکباره به رشد اقتصادی عادی نخواهیم رسید. در واقع اینجا آنچه ما آن را // اقدام دو// نام گذاری کرده ایم روی خواهد داد. حالتی که در آن باید همزمان اعتماد‌های بهداشتی و اعتماد اقتصادی برای شرکت‌ها و کارفرمایان و حقوق بگیران ایجاد شود.
رئیس بانک مرکزی فرانسه تصریح کرد که ما هنوز مدت زمان دوره // اقدام دو // تا زمان از سرگیری رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی اطلاعات دقیقی نداریم. به باور وی دولت در مقابل بحران شیوع بیماری ویروس کرونا ۲۰۱۹، (کووید-۱۹)، در شرایط کنونی نقش ضربه گیر بزرگی را ایفا می‌کند. دخالت‌های گسترده دولت و اقدامات مالی و اقتصادی که دولت برای مقابله به شیوع بیماری ویروس کرونا ۲۰۱۹، (کووید-۱۹)، انجام داده است دو سوم سنگینی ضربه این بحران را دفع کرده و به همان اندازه تاثیر منفی آن بر خانوار‌ها و شرکت‌ها را کاهش داده است. اما نقش حمایتی دولت به موازات از سرگیری رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی کاسته خواهد شد. به خصوص با توجه به اینکه هزینه‌های که دولت صرف نقش ضربه گیری خود در مقابل بحران ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا ۲۰۱۹، (کووید-۱۹)، در کشور کرده است باید در آینده جبران شود.

احتمال ورود آلودگی به ناو شارل دوگل در توقف در برست فرانسه
فرمانده ستاد مشترک ارتش فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد خدمه ناو هواپیمابر شارل دو گل احتمالا در جریان آخرین توقف این ناو در برست در غرب فرانسه به این ویروس آلوده شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، فرانسوا لوکوانتر در گفتگو با شبکه رادیویی فرانس اینتر گفت من فکر می‌کنم که آلودگی در این ناو در پی توقف آن از ۱۳ تا ۱۶ ماه مارس در برست وارد شده است.
حدود دو سوم خدمه ناو شارل دو گل یعنی هزار و ۴۶ نفر از مجموع هزار و ۷۶۰ نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند، اما منشاء این آلودگی همچنان نامشخص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *