hasanpor.2

بسیج اصناف تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد

تصویر روز: رییس بسیج اصناف کشور اعلام کرد: بانک ها مدیون بازاری ها هستند بنابراین در شرایط کنونی که بازاریان ما دچار مشکل شدند باید به نوعی دین خود را به اصناف ادا کنند.

به گزارش تصویر روز غلامرضا حسن پور در گفتگو با یزدرسا؛ پیرامون اقدامات سازمان بسیج اصناف کشور در زمینه مبارزه با کرونا گفت: دولت برای حمایت از کسبه متضرر از بحران کرونا بسته هایی را پیشنهاد داد که مورد اعتراض آنان قرار گرفت بنابراین بسیج اصناف قرار شد ابزارهایی را تنظیم کرده وبرای تامین رضایت کسبه به دولت ارائه شود.

وی افزود: متاسفانه بانک اطلاعاتی جامعی از اصناف وجود ندارد و باید در زمینه شناسایی کسبه آسیب دیده از ظرفیت معتمدین بازار استفاده شود تا بتوانیم کمک های خود را در زمینه های مختلف به دست جامعه هدف برسانیم.

وی با بیان اینکه همواره در طول این سال ها بازاریان و کسبه بودند که بانک ها را تقویت کردند اظهار داشت: بانک ها مدیون بازاری ها هستند بنابراین در شرایط کنونی که بازاریان ما دچار مشکل شدند باید منابع خود راپای کار بیاورند و به نوعی دین خود را به اصناف اداکنند تا دوباره بتوان اصناف را سرپا کرد.

حسن پور تشکیل مراکز نیکوکاری خیرین اصناف را یکی از اقدامات بی نظیر در کشور دانست و افزود: توسعه این مراکز می تواند اتفاقات خوبی را در اصناف رقم بزند و در وضعیت فعلی هم این مراکز علاوه بر تهیه بسته های معیشتی و توزیع بین کسبه آسیب دیده و شاگردان آنان تلاش دارد تا برای چرخیدن چرخ صنوف آسیب دیده وام هایی قرض الحسنه ای را به کسبه اعطا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات بسیج اصناف کشور در زمینه تحقق شعار سال ابراز داشت: خوشبختانه بازاریان و کسبه در سال گذشته نیز در زمینه رونق تولید اقدامات خوبی را انجام دادند و سهم خوبی در این زمینه داشتند به طبع سازمان هم در راستای حمایت از کالای ایرانی راهکارهایی اندیشیده و به بسیج اصناف سراسر کشور ابلاغ کرد وامسال نیز بر ادامه مسیر تاکید شده است.

رئیس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه بسیج اصناف تهدید کرونا را به یک فرصت تبدیل کرده است گفت: با همت جهادی اصناف بخش عمده ای از تولید ماسک، لباس بیمارستانی و مواد ضدعفونی کننده به دست بسیجیان تولید شد که کسبه بسیجی نیز در این خصوص نقش ارزنده ای داشتند و این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم نیاز کشور را در این زمینه برطرف کنیم.

حسن پور تاکید کرد: کمک به رفع موانع تولید نظیرمشکلات بانکی، بیمه و مالیات می تواند در جهش تولید اثرگذار باشد و امیدواریم با همراهی و همکاری دولتمردان بتوان در زمینه تحقق شعار سال گام های خوبی برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *