harirchi.1

نقش بی بدیل رادیو در مبارزه با کرونا

تصویر روز: معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورمان سالروز ۸۰ سالگی رادیو را در ویژه برنامه «سلام رادیو» که از رادیو سلامت پخش شد به همه فعالان عرصه صدا و رادیو تبریک گفت.

به گزارش صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، آقای دکتر ایرج حریرچی با تبریک سالروز هشتاد سالگی رادیو و تأکید بر نقش بی بدیل رادیو در راستای اطلاع رسانی افزود: یکی از مؤثرترین کانال های ارتباطی در مقابله با کرونا رادیو بوده است.
وی ادامه داد: عمق و نفوذ رادیو در اطلاع رسانی بسیار بالا است و بسیاری از مردم به رسانه ملی و به ویژه رادیو اعتماد بالایی دارند.
آقای دکتر حریرچی تصریح کرد: ما در شرایط کنونی باید از تمام قوای خود در اطلاع رسانی، چه رادیو و چه تلویزیون استفاده کنیم زیرا بار عظیمی از اخبار نادرست در جامعه وجود دارد.
وی تأکید کرد: عموم اطلاعاتی که در فضای مجازی پخش می شود رسمی نیست و منبع صحیحی ندارد اما رسانه رسمی صدا و سیما به ویژه رادیو ممیزی ها و رویکرد دانشی لازم را انجام می دهد تا مردم را به تغییر رفتار بیشتر اقناع کند.
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: اکنون که دولتها به دلیل ملاحظات اقتصادی و معیشت مردم مجبور به بازگشایی کسب و کارها هستند نقش تغییر رفتار مردم بیشتر شده و رسانه ای مانند رادیو می تواند ستون اصلی مقابله با کرونا در این روزها باشد.
وی ادامه داد: بیشتر مردم به خصوص در شهرستانها که دسترسی کمتری به فضای مجازی دارند بیشتر اخبار لازم درباره کرونا را از رادیو دریافت کرده اند و می توان گفت که نقش رادیو در عرصه مبارزه با کرونا بسیار کلیدی است.
حریرچی بیان کرد: اگرچه کرونا در اکثر استان های کشور سیر نزولی دارد اما نباید فکر کنیم که در مقابله با این ویروس پیروز شده ایم و از فاصله گذاری اجتماعی عقب نشینی کنیم.
وی تأکید کرد: کرونا تا کشف دارو و واکسن مؤثر، همراه ما خواهد بود و باید به مقابله با این بیماری عادت کنیم از این رو هرگونه ساده اندیشی در این زمینه عواقب بدی در پی خواهد داشت و فراموش نکنیم که در دنیا و کشورمان اپیدمی کرونا با یک یا چند مورد به وجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *