دژپسند: سهام عدالت خود را شتابزده نفروشید

تصویر روز: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه افراد سودجو برای خرید سند سهام عدالت به میدان آمدند، گفت: توصیه من این است سهامداران خودشان این سهام را مدیریت کنند و از فروش شتاب‌زده خودداری کنند.

به گزارش فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: باید ابراز خرسندی خود را اعلام کنم که تحول اساسی هم برای دارندگان سهام عدالت و هم برای بازار سرمایه با ابلاغیه مقام معظم رهبری صورت گرفت.

وی ضمن تشکر از رهبر انقلاب ادامه داد: خوشبختانه رهبر انقلاب با درخواست رئیس جمهور موافقت کردند. دارندگان سهام عدالت بر اساس ضوابطی که وجود دارد می توانند سهام خود را مدیریت کنند. به عبارتی باید بگویم که این اتفاق خون تازه ای است که به بازار سرمایه مورد اقبال مردم و سهامداران تزریق شده است.

دژپسند بیان داشت: در این شرایط که برخی از دارندگان سهام عدالت شرایط اقتصادی مناسب هم ندارند و به خاطر شرایط اقتصادی ویروس کرونا هم دچار مشکل شده اند الان می توانند بدرستی مدیریت کنند به نحوی که در آینده نزدیک ابلاغ می کنیم که بخشی از این سهام را بفروشند.

وی بیان داشت: توصیه من این است سهامدارن خودشان این سهام را مدیریت کنند و از فروش شتابزده خودداری کنند، حتماً دارندگان سهام مراقبت کنند تعدادی افراد سودجو برای خرید سند این سهام به میدان آمدند و از اطلاعاتی که هنوز کامل منتشر نشده سوء استفاده کنند و با قیمت بسیار پایین نسبت به خرید این سهام اقدام کنند که خطر ناک است و بایددارندگان سهام دقت کنند زیرا این سهام ارزشمند است.

وزیر امور اقتصادی و داراییگفت: البته ما اطلاع رسانی خواهیم کرد و بسته به سهامی که دارند از یک میلیون تومانی تا چهار صد هزار تومانی متناسب با ارزش سهام در واقع متفاوت است و اجازه خرید پایین تر ندهند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش سهام بورسی نوسان خواهند داشت، خاطر نشان کرد: این نوسان مدیریت خواهد شد تا زیاد نشود به خصوص شرکت هایی که درسبد سهام عدالت هستند از شرکت های معتبر و قوی هستند بنابراین این سهام ارزش تاریخی دارد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه سهام عدالت سهام ارزشمندی است و به مرور درباره جزئیات اطلاع رسانی خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت:‌ این که سهامدار خودش مدیریت کند یا به شرکت واگذار کند بستگی به خودش دارد اما توصیه من به مردم این است که به اطلاع رسانی هم توجه کنند و از فروش فوری و شتابزده جلوگیری کنند.

دژپسند گفت: شرکت‌هایی که در سهام عدالت هستند شرکت‌های مهم و قدرتمندی هستند پس این سهام هم ارزشمند است. همچنین در صورتی که قرار است مدیریت مستقیم سهام از سوی دارندگان انجام شود، این موضوع نیز به طور کامل مشخص و اعلام می‌شود که چند درصد از سهام را دارندگانش می‌توانند بفروشند یا واگذار کنند.

وی تاکید کرد: با این ابلاغیه رهبری تحول اساسی در دارایی افراد انجام می‌شود که حدود پنجاه میلیون نفر را دربر می‌گیرد و ارزش بازار سرمایه هم افزایش می‌یابد و برای همه کسانی که می‌خواهد سهام خرد خود را به بازار سرمایه بیاورند هم این یک نوید ارزشمند است و فضای نشاط آوری را پدید می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *